אלגומייזר חתמה על הסכם לרכישת הסטארט אפ ViewBix העוסק בטכנולוגיות וידאו מתקדמות על פי שווי של כ-2.5 מליון דולר. במסגרת העסקה תרכוש אלגומייזר את האחזקה ב-ViewBix תמורת הקצאת מניות לבעלי ViewBix. אלגומייזר תקצה לבעלי ViewBix 1,490,600 מניות לפי מחיר של 600 אגורות למניה, אשר משקפים שווי של כ-2.5 מיליון דולר ל-ViewBix.
מניית אלגומייזר נסחרת היום בבורסה בתל אביב במחיר של 365 אגורות למניה. אז מה זה בעצם הנפקה או הקצאה לפי 600 – סתם משפט סתמי שנועד להעלות את שווי העסקה. המניה ב-45% פחות ולכן גם עסקת המניות היא לא באמת ב-2.5 מיליון דולר אלא ב-1.5 מיליון דולר.
אלגומייזר – האם מדובר בחברה שהיא פלופ או חברה אמיתית?
ViewBix הוקמה בשנת 2011 על ידי יונתן סטפנסקי והלל שיינפלד. החברה פיתחה פלטפורמת וידאו אינטראקטיבית, מוגנת פטנטים, המעניקה אפקטיביות גבוהה יותר לסרטוני ווידאו באינטרנט. הפלטפורמה תומכת הן בסרטונים מוכנים והן בשידורים חיים (Live Video). שימוש מאסיבי בטכנולוגיה זאת, באמצעות מספר רב של גופים מלמד כי הפלטפורמה גורמת לשיעורי תגובה לווידאו גבוהים יותר מהמקובל בסרטוני וידאו, ותוך כדי התהליך מאפשרת איסוף וניתוח מידע לגבי כל פעולה אינטראקטיבית שבוצעה במהלך הצפייה בוידאו.
מערכת המדידה הכלולה בפלטפורמה מודדת ומנהלת כבר כיום מיליוני אינטראקציות של הצופים בווידאו, וכבר הוכיחה כי הוספת אינטראקטיביות מסוג זה לסרטוני וידאו גורמת להעלאה משמעותית בביצועי הקמפיין.
נועם בנד, מנכ"ל אלגומייזר אמר היום לאחר פרסום העיסקה כי: "פעילות ViewBix הינה פעילות סינרגטית לפעילות קבוצת אלגומייזר. כמי שמובילים בתחומי בינה המלאכותית, הוידאו, האימג׳ינג ווירטואליזציה בייחוד בתחום הפרסום באינטרנט, אנו מזהים את הפוטנציאל הרב הגלום בתכני וידאו. עם זאת, טרם נעשה שימוש אפקטיבי בתכנים אלו לצרכי פרסום מדיד. הכלים של ViewBix מאפשרים לראשונה למפרסמים לקבל תובנות מעמיקות בנוגע למעורבות הצופים במטרה לקבל תמונה טובה יותר ולשפר את האופטימיזציה של הקמפיינים".
בנד הוסיף: בכוונתינו לשלב בקרוב את הכלים של ViewBix בסל המוצרים של קבוצת אלגומייזר כולה על מנת להרחיב את סל הפתרונות ללקוחותינו".
אלגומייזר, המפתחת תוכנות בתחום הפרסום באינטורנט.
הקבוצה מחולקת לשלוש תתי חטיבות על פי תחומי התמחויותיה: חטיבת ווידאו באינטרנט, חטיבת מנועי חיפוש ומוניטיזציה אינטרנטיים וחטיבת בוטים וכלים אוטומטיים לפרסום באינטרנט. חטיבות אלו מפתחות ומשווקות מגוון של פתרונות תוכנה טכנולוגיים ייחודיים, המבצעים אוטומציה, אופטימיזציה ומוניטיזציה של קמפיינים באינטרנט עבור הפלטפורמות המובילות בעולם, כגון: Apple, Yahoo, Facebook, Google ועוד. הכלים הטכנולוגים של הקבוצה מאפשרים למפרסמים ובעלי אתרים להרוויח יותר מהקמפיינים הפרסומיים שלהם ולייצר רווחים נוספים מהאתרים שלהם.