שוק ההון    

אלוני חץ – הרווח הנקי ירד ב-58% ל-68 מיליון שקל; ה-FFO עלה ב-36% ל-146 מיליון שקל

נתן חץ, מנכל אלוני חץ קרדיט: יח"צ

אלוני חץ, חברת אחזקות בתחום הנדל"ן המניב בארץ ובחו"ל סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות בסך של כ-270 מיליון שקל לעומת כ-393 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 31.4%.

הקיטון בהכנסות נבע משערוכי נדל"ן גבוהים יותר שרשמה קאר ברבעון המקביל ב-2017. כמו כן, ברבעון המקביל נרשם רווח חריג כתוצאה ממימוש מניות FCR בסך של כ-38 מיליון שקל.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי מניות ירד מ-163 מיליון שקל ל-68 מיליון שקל ברבעון הנוכחי. ירידה של 58.4%.

הFFO המיוחס לבעלי המניות עלה ב36.4% והסתכם ב146 מיליון שקל לעומת 107 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח הכולל המיוחס לבעלי המניות ירד ב-54.4% והסתכם ב72 מיליון שקל לעומת 158 מיליון שח ברבעון המקביל. את הקיטון בהכנסות ברבעון זה בהשוואה לרבעון המקביל, מסבירים באלוני חץ כנובע בעיקרו מירידה ברווחי Carr בשל שערוכי נדל"ן גבוהים יותר שרשמה Carr ברבעון המקביל. בנוסף, ברבעון המקביל נרשם רווח כתוצאה ממימוש מניות FCR בהיקף של 38 מיליון שקל.

במקביל לפרסום התוצאות הכריזה החברה על תשלום  דיבידנד לרבעון הרביעי בסך של 28 אגורות למניה (48 מיליון שקל) אשר ישולם בחודש דצמבר.

אלוני חץ מדווחת כי פרויקט הדגל המוביל של אמות (בשותפות עם גב ים) פרויקט תוצרת הארץ (TOHA) שלב א’, בהיקף של כ- 57,000 מ"ר עילי נמצא בשלבי בניה סופיים, כאשר 95% משטחי ההשכרה של הפרויקט שווקו בהצלחה במחירים גבוהים מהצפוי. במקביל פועלות השותפות לקידום שלב ב’ של הפרויקט (ToHa2) ובחודש אוגוסט אושרה להפקדה תב"ע לתוספת זכויות בניה בשטח של 140 אלף מ"ר עילי. במהלך הרבעון המשיכה אמות בהרחבת פעילותה בתחום המרכזים הלוגיסטיים ובחודש ספטמבר חתמה על הסכם רכישה והשכרה של מבנה בקריית שדה התעופה המשמש בעיקרו כמרכז לוגיסטי. מתחילת השנה רכשה אמות שלושה מבנים לוגיסטיים בהיקף כספי של 425 מיליון שקל אשר צפויים להניב לאמות NOI שנתי של 25 מיליון שקל. כמו כן, עוסקת אמות בייזום של מרכז לוגיסטי עבור שופרסל במודיעין.

אנרג’יקס אנרגיות מתחדשות שאלוני חץ מחזיקה ב-66% מהונה, העוסקת בהקמת מערכות להפקת חשמל באמצעות אנרגיות מתחדשות עידכנה אנרג’יקס את טווח תחזיותיה לשנת 2018 והעריכה כי הכנסותיה מחוות רוח בפולין יגדלו בכ- 8.5 מיליון שקל.

בנוסף, פירסמה החברה את טווח התחזיות לשנת 2019 בהתבסס, בין היתר, על עסקאות לקיבוע מחיר החשמל השחור והתעודות הירוקות ביחס לייצור החשמל מפעילות החברה בפולין לשנים אלה. בתחום הפוטו-וולטאי בישראל, הושלמה הקמתם של שבעה פרויקטים פוטו-וולטאים מתוך תשעה פרויקטים המוקמים במסגרת המכרז הראשון (MWp90), מתוכם חוברו לחשמל ארבעה מתקנים. כל יתר הפרויקטים צפויים להתחבר לרשת החשמל עד תום 2018 בהתאם ללוחות הזמנים של המכרז.

במקביל, נערכת אנרג’יקס לתחילת עבודות ההקמה של פרויקטים נוספים בהספק של MWp52 במסגרת זכייתה במכרז הפוטו-וולטאי השני, שיחוברו לרשת החשמל במחצית הראשונה של שנת 2019. בפעילות בארה"ב נרשמה התקדמות משמעותית, במסגרתה נערכת החברה להקמתם של ארבעה פרויקטים הממוקמים בווירג’יניה בהספק של כ- 80MWp (חלק אנרג’יקס 60%) המצויים ערב סגירתם הפיננסית. אנרג’יקס נמצאת במשא ומתן מתקדם לחתימת הסכמים מחייבים עם מוסד פיננסי מהמובילים בעולם למכירת חשמל ותעודות ירוקות של הפרויקטים למשך 13 שנה.

נתן חץ, מנכ"ל אלוני חץ מסר: " נמשכת מגמת הצמיחה בכל חברות הבנות בקבוצה, בארץ, בארה"ב ובשוויץ.  Carr ממשיכה לצמוח בהתאם לתוכניות העבודה שלה ומפתחת כיום 5 פרויקטים בוושינגטון DC בהיקף מצטבר של 1.55 מיליארד דולר מתוכם 4 פרויקטים נמצאים בשלבי בניה בהם הושקעו עד לתאריך המאזן כ-885 מיליון דולר. להערכת Carr, עם השלמת הפרויקטים (בשנים 2022-2023) ה -NOI שיניבו, יכפיל את ה-NOI לשנת 2017.

במקביל, בהמשך להחלטת דירקטוריון Carr להרחיב את פעילותה לבוסטון, התקשרה Carr בהסכם עם שותף מקומי לרכישה מותנית של מחצית מהזכויות במקרקעין אשר בבעלות השותף בעיר בוסטון, עליו צפויות להקים השותפות מגדל משרדים בשם One Congress בהיקף שטחי השכרה של כ-88 אלף מ"ר. סך עלות הפרויקט המשוערת הינה 870 מיליון דולר (חלקה של Carr 50%). בנוסף, חתמה Carr על הסכם לרכישת בניין משרדים בשם 200 State במרכז העסקים הראשי של בוסטון, בתמורה לסך של 222 מיליון דולר, בעל שטח השכרה כולל של כ-27 אלפי מ"ר ,הצפוי להניב NOI שנתי ממוצע של כ-12 מיליון דולר. עם השלמת 2 הרכישות הנ’’ל, תהנה אלוני חץ מאחזקה משמעותית של 4 בניינים ופרוייקט יזמות משמעותי במרכז העסקים של בוסטון הכוללת : בניין ופרוייקט ייזמי באמצעות האחזקה ב- Carr וכן 3 בניינים בשותפות עם Oxford. במקביל, Carr ממשיכה לפעול לאיתורם של נכסים נוספים בבוסטון."