חדשות    

אלטשולר ואנליסט בראש קרנות ההשתלמות לחודש פברואר

דירוג קרנות השתלמות

אלטשולר ואנליסט עוקפות את המתחרות. איך הן עושות את זה?  

הההצהרה של הפד שלא יעלה את הריבית גרמה להמשך המגמות החיוביות בפברואר. כמו גם התקדמות במו"מ על מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין. וכך, מתחילת השנה הניבה תעשיית קרנות ההשתלמות תשואה מצטברת ממוצעת של 4.2%, שנחשבת בענף לתשואה של שנה ויותר ובטח שלא של חודשיים. .

 בית ההשקעות אנליסט עקף את אלטושולר שחם בחודש החולף, עם תשואה של 1.53%. אלטשולר שחם ירד למקום השני בטבלה עם תשואה של 1.51% במסלול כללי, אך בשל התשואה שהשיג בינואר הוא עדיין מוביל בתשואה המצטברת מתחילת השנה שעומדת על 5.38%, ובתשואה המצטברת לשלוש שנים, שעומדת על כ-23%. (הרחבה – איך בוחרים קרן השתלמות?)
בתחתית הטבלה בפברואר חברת הביטוח הראל עם תשואה של כמעט אחוז, ומעליה חברת הביטוח מגדל, שהניבה לעמיתיה תשואה של 1%. בהראל סירבו להתייחס לתוצאות.
הראל ומגדל מחזיקות בשיעור מניות נמוך יותר מהממוצע בשוק, וזה כנראה גם מה שהפריע להן להשיג תשואה שתגיע קרוב יותר לממוצע. אבל כמעט כל החברות למעט אלטשולר ואנליסט המובילות השיגו תוצאות דומות.
נועם רוקח, סמנכ"ל ההשקעות של אנליסט, אמר בתקשורת כי "לתשואה מתחילת השנה סייע ניצול רמת המחירים הנמוכה של דצמבר 2018 שבמסגרתו רכשנו אג"ח קונצרניות בישראל ומניות לרוחב הסקטורים השונים בארה"ב. מה שניתן היה לאתר ב־S&P 500 בתקופה ההיא זו מתנה שמנהל השקעות מקבל פעם בשנתיים. בנוסף, יש לנו כמה אחזקות גדולות שעשו הרבה מעל המדדים, כמו מניית וויקס שחביבה עלינו במיוחד והוסיפה לערכה 24% מתחילת השנה, טאואר שהניבה 18% ואחזקות נוספות באיירפורט סיטי ובאורבוטק עד השלמת המכירה. ההסבר העיקרי לפתיחת שנה כל כך חזקה הוא ההבנה שהריבית הדולרית כבר לא תעלה. ואף שיש האטה בקצב הצמיחה בסין ובאירופה, אין ראיות למיתון כלכלי עולמי כרגע, ולכן רמת הריבית תישאר נמוכה. מדובר בסביבה חיובית למדדי ההשפעה. בנוסף, השוק כבר מתמחר סיום חיובי למלחמת הסחר בין ארה"ב לסין".

למה בקרנות השתלמות אין דמי ניהול מוזלים כמו בקרנות פנסיה?

קופות הגמל וקרנות ההשתלמות עלו בפברואר

 

דירוג קרנות ההשתלמות – ככה תבחרו קרן השתלמות מנצחת