חדשות    

אלקטרה תהיה חנות החשמל הישראלית הראשונה שתמכור באמזון

צביקה שווימרף מנכ"ל אלקטרה מוטצרי צריכה

אלקטרה דיווחה כי תמכור ממוצרי חשמל באמזון. תהיה זו הפעם הראשונה שרשת קמעונאות חשמל ישראלית מוכרת לישראלים באתר .

לאחר שאמזון פנתה לספקים ישראלים לפרסם דרכה, עכשיו רואים תוצאות. רק בימים האחרונים קסטרו דיווחה על מגעים לשיתוף פעולה עם ענקית הסחר האלקטרוני, אבל עם אלקטרה, חברת מוצרי החשמל, כבר יש הסכם.  אלקטרה דיווחה כי תמכור ממוצרי חשמל באמזון. תהיה זו הפעם הראשונה שרשת קמעונאות חשמל ישראלית מוכרת לישראלים באתר .

לאחר הפנייה לספקים קיימו נציגי אמזון סדרת מפגשים בישראל ובאירלנד עם הדרגים הניהוליים והאופרטיביים של אלקטרה, ואמזון אישרה לקבוצת הקמעונאות הגדולה בארץ בתחום החשמל להיות אחת הראשונות שתמכור באתר מבין שאר קמעונאיות החשמל. על פי הערכות, תתחיל המכירה באתר בין יוני לסוף יולי.

האישור התקבל אחרי שסוכמו תנאי הסחר ונבדקו יכולות האחסנה, השילוח ומערך השירות והתמיכה שתעמיד אלקטרה לצורך הפעילות באתר. אלקטרה תפתח שתי חנויות באמזון תחת המותגים אלקטרה ומחסני חשמל, וכבר פתחה חשבון באמזון. ההשקעה הכספית בחנות באמזון תהיה שולית: אלקטרה תשלם לאמזון עמלה של כ-8% על כל מכירה, כשהרווחיות בענף עומדת על 22%.

אלקטרה תמכור באמזון, בין היתר, מוצרי חשמל גדולים כמו מקררים, מכונות כביסה ותנורים שישראלים אינם נוהגים לייבא דרך האתר. הקטגוריה הזאת מכניסה בסביבות 7-6 מיליון שקל בשנה.

אלקטרה תמשיך להפעיל את אתר האינטרנט שלה, שעלות הפעלתו גבוהה יותר. היתרון של הפעלת חנות באמזון מלבד האתר הוא חשיפה גדולה של המותג אלקטרה לישראלים שגולשים באמזון. בדרך כלל, קמעונאיות חשמל שהיו חלוצות באמזון הצליחו למנף את המכירות גם באתר שלהן וגם באמזון במקביל.

המחירים יכללו מע"מ ועלות שילוח, בניגוד למחירי המוצרים שישראלים מייבאים דרך אמזון ארה"ב, ויהיו פחות או יותר דומים למחירי האתר והחנויות של אלקטרה, כך שהכניסה לאמזון לא תביא לירידת מחירים באלקטרה. עלות השילוח עדיין נמצאת בדיונים. בכל מקרה היא תנוע בין כמה עשרות לכמה מאות שקלים.

 

 

אלקטרה: הרווח הנקי ירד בכמעט 17%

שת"פ במקום איום: קסטרו בוחנת פעילות דרך אמזון