מדריכי דירה ומשכנתא    שכונות    

אם המושבות הוותיקה, פתח תקווה – תעודת זהות

צילום: ויקיפדיה ori

מעודכן ל-05/2019

על השכונה

אם המושבות הותיקה  הנקראת בשמה הרשמי 'הדר המושבות הותיקה' היא שכונה שהוקמה בסוף שנות ה-90 בצפון העיר פתח-תקווה. השכונה משתרעת על כחמש מאות דונם. לאחר מכן קמה בסמוך השכונה החדשה.

עסקאות נדל"ן

הדירות באזור נמכרות במחיר גבוה של 20,340 שקל למ"ר, תשואת השכירות בעיר  קרובה ל-3%. בשכונה עליית מחירים עקבית. מחיר ממוצע לדירה 1,860,00 שקל. :

לאחרונה נמכרו ברח' יעקב דירות 4 חדרים שתי דירות, אחת ב-1,930,000 שקל, והשנייה ב-1,900,000 שקל, 99 ו-90 מ"ר בהתאמה.  57עסקאות .מוצעות בסביבה

סוגי מבנים

סגנון הבנייה התאפיין בבתים לבנים בני כ-5-7 קומות, וסביבם גינות. כיום הבתים מאופיינים ב-6-8 קומות

חינוך

בשכונה קיימים מוסדות חינוך רבים לכל טווח הגילאים מגני ילדים ועד תיכון וסניף של האוניברסיטה הפתוחה. לפי מדד מדלן, הבודק את איכות בתי הספר על פי אלימות, ציונים ושביעות רצון של מורים ותלמידים. השכונה זוכה לדירוג גבוה של 79, לעומת 65 בעיר ו-55 בארץ.

בתי הספר המובילים:

שש שנתי אחד העם, פתח תקווה
כיתות ז – יב, ממלכתי
תיכון ע"ש גולדה מאיר, פתח תקווה
כיתות ז – יב, ממלכתי
בר לב, פתח תקווה
כיתות א – ו, ממלכת
גנים עיקריים באזור, כולם בפיקוח ממלכתי:  תרצה, תות, שקד, צפצפה, צאלים, פסטוק

השכנים מדרגים

לפי מדד מדלן ובזכות ועד חזק, דירוג הקהילתיות בשכונה גבוה מאוד, מעל 90%. ציון גבוה ניתן גם לביטחון אישי, לבתי הספר והגנים. עם זאת התחבורה הציבורית והחניה זכו לדירוג נמוך.

אוכלוסייה

אוכלוסיה חילונית ברובה, ממעמד סוציו-אקונומי בינוני-גבוה, ובה משפחות צעירות רבות. בשכונה רוב מוחלט של ותיקים לעומת עולים 95%, כ-60% בני 18-64, חמישים אחוז צווארוון לבן , כ-43% אקדמאים.

אפשרויות תעסוקה

אזורי מסחר בעיר, קרבה לקריית עתידים ולעוד אזורי תעשייה בעיר

שטחי ציבור וומסחר

מרכז מסחרי גדול בתחום השכונה, והיא סמוכה למוקדי עניין עירוניים – דוגמת הפארק העירוני, הקניון הגדול וקאנטרי קלאב, טיפת חלב, שני בתי כנסת. השכונה כולה בנויה סביב שדרת עצים.

תחבורה

השכונה נמצאת ומחוברת על ידי דרך אם המושבות לכביש 4 ובהמשך דרך מחלף אם המושבות לאזור קניון איילון ברמת גן. מצפון מערב לשכונה, ממוקמת תחנת הרכבת "קריית אריה". צופ. צפויה לקום תחנת שירות של הרכבת הקלה. תחבורה ציבורית כיום פחות טובה.

בנייה

לא ידוע על פרויקטים מתוכננים.

ועד אנשי השכונות, אם המושבות ונווה גן

נווה גן, פתח תקווה – תעודת זהות

נגד הפקקים: תושבי פתח תקווה נלחמים בתוכניות הבנייה בסירקין