חדשות    

אמזון בחרה באפסלון הישראלית להשתתף בפיילוט מכירות להודו

אריאל דור מנכל אפסלון ברנדס – צילום: אייל טואג

מעודכן ל-08/2021

לאחר שמותג בקטגוריית האופנה שבבעלות החברה, הוגדר על ידי אמזון כאחד מ-50 ה-Top Sellers – הוזמנה אפסלון להשתתף בפיילוט, שנועד לעידוד כניסת מוכרים מאמזון ארה"ב לשוק ההודי ■  המוכרים שמשתתפים בפיילוט ייחשפו לקהל של כ- 699 מיליון לקוחות אשר גולשים על בסיס יומי באתרי ה- ecommerce

חברת אפסלון הישראלית, העוסקת בהקמה, איתור, רכישה, תפעול והשבחה של חנויות וירטואליות הפועלות באתר אמזון.קום והפיכתן למותגים מובילים – מדווחת היום כי מותג בקטגוריית האופנה אשר בבעלותה נבחר על ידי פלטפורמת המסחר אמזון כ-1 מבין 50 המוכרים המובילים באמזון, בהתבסס על ביצועי המותג ומכירותיו ללקוחות מהודו, וזאת במסגרת תוכנית ה-Amazon Global Store.

תוכנית Amazon Global Store מאפשרת ללקוחות מכל העולם לרכוש מוצרים בפלטפורמת המסחר אמזון ארה"ב, כאשר המוצרים נשלחים אליהם במסגרת משלחים הפועלים בשיתוף עם אמזון ארצות הברית.

לאור זיהוי המותג של אפסלון כאחד מ-50 ה- Top Sellers בהודו, נבחרה החברה להשתתף כעת בפיילוט מכירות באמזון הודו בשם "US2IN" (US to India), שנועד לעידוד כניסת מוכרים מאמזון ארה"ב לשוק ההודי, בעלות של 3% ממחיר המכירה.

בעקבות השתתפותה בפיילוט, אפסלון לא תידרש להנפקת רישיון עסק מקומי בהודו, לצורך מכירת מוצריה בפלטפורמת המסחר של אמזון הודו, הליך הנדרש מכלל המוכרים באמזון ארה"ב ומהווה חסם משמעותי עבורם לכניסה לשוק ההודי.

להערכת החברה, מכירות מותגיה באמזון הודו במסגרת הפיילוט יחלו בחציון השני של 2021.

פלטפורמת המסחר של אמזון הודו צפויה לחשוף את המוכרים המשתתפים בפיילוט לקהל של כ- 699 מיליון לקוחות אשר גולשים על בסיס יומי באתרי ה- ecommerce, מתוכם כ- 100 מיליון גולשי אמזון הודו בלבד. כמו כן, על פי נתונים שהועברו לחברה על ידי נציגי אמזון הודו, צופים כי בשנת 2026 פעילות ה- e-commerce בהודו תגיע לסך של כ- 200 מיליארד דולר שנתי, ובכך יהיה השוק ההודו לשלישי בגודלו (אחרי ארה"ב וסין).

השתתפות בפיילוט תואמת את האסטרטגיה העסקית של החברה והינה משמעותית עבורה, בין היתר בשל החשיפה הפוטנציאלית לקהל לקוחות חדש וגדול בהודו, וכן כי מהווה יתרון על פני מתחריה בארה"ב שאינם לוקחים חלק בפיילוט.

ביולי האחרון חתמה אפסלון על הסכם שותפות עם חברת Wayfair LLC, מקבוצת Wayfair Inc. (NYSE: W), חברה ציבורית הנסחרת ב- New York Stock Exchange (NYSE).  Wayfair  היא בעלת אחת הפלטפורמות הגדולות למכירה אונליין של ריהוט לבית בארה"ב (Home goods) וכן בקנדה, בריטניה ומדינות נוספות, שמכירותיה הסתכמו בכ-14 מיליארד דולר ב-2020 ושווי השוק שלה עומד על כ-29 מיליארד דולר.

במסגרת ההסכם, יפעלו הצדדים בשיתוף פעולה לשיווק, הפצה ומכירה בפלטפורמת Wayfair של מוצרי מותג פרטי (Private Label) בקטגוריית "משק בית וכלי מטבח" שנרכש על ידי אפסלון בדצמבר 2020.  כמו כן, החברה מעניקה לWayfair רישיון לא בלעדי, לשימוש בקניין הרוחני בקשר עם המוצרים, לצורך שיווקם, פרסומם וקידומם בפלטפורמת Wayfair.

בחודש יוני עדכנה  אפסלון על ביצועי המסחר בשני המותגים שרכשה בחודשים יוני ודצמבר 2020. החברה עדכנה בנוגע לביצועי המסחר בחנויות בתקופה ינואר-מאי 2021 בהשוואה לינואר-מאי 2020 (כאשר החנויות היו בבעלות המוכרים).

הכנסות עמוד הרכישה בקטגוריית הבית והגינה הסתכמו בכ-1.8 מיליון דולר לעומת כ-0.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה – גידול של כ-156%, הרווח הנקי (בנטרול הוצאות תפעול של החברה) הינו כ-0.4 מיליון דולר לעומת כ-0.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה – גידול של כ-75%.

הכנסות עמוד הרכישה בקטגוריית הבית והמטבח הסתכמו בכ-0.5 מיליון דולר לעומת כ-0.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה – גידול של כ-150%, הרווח הנקי (בנטרול הוצאות תפעול של החברה) הינו כ- 95 אלפי דולר, לעומת סך של כ- 54 אלפי דולר בתקופה המקבילה – גידול של כ-73%.

ב- 15 ביוני מונה, דן גזיב לסמנכ"ל הכספים של החברה, לגזיב ניסיון עתיר שנים בתחום האונליין, הפיתוח העסקי והשקעות הון סיכון. קודם מינויו, מילא גזיב שורה של תפקידים בכירים, ביניהם כ- 4 שנים כסמנכ"ל הכספים והפיתוח העסקי של מארס טכנולוגיות וכ- 6 שנים כסמנכ"ל הכספים של זרוע הקלינטק של החברה לישראל.

אפסלון ברנדס: דן גזיב מונה לתפקיד סמנכ"ל הכספים