אמזון מגייסת 100 אלף עובדי מחסן ושליחים
חדשות    

אמזון מגייסת 100 אלף עובדי מחסן ושליחים

AMAZON

אמזון דייוחה  אתמול כי היא תגייס 100 אלף עובדים חדשים בארה"ב במחסני החברה ושליחים כדי להתמודד עם הזינוק בהזמנות המקוונות, לאחר שצרכנים רבים עברו לאינטרנט בעקבות חשש ממגפת הקורונה.

בעקבות ההנחיות לסגר קמעוניות מנסות לשמור על מלאי של מזון ומוצרי היגיינה ומעסיקות עובדים לחנויות ולשירותי ההובלות. בעולם גם רשתות הסופרמרקטים אלברטסונס, קרוגר וראלי'ס מחפשות עובדים חדשים כדי לעמוד בדרישה להזמנות מקוונות. החברות פונות לאנשים שעובדים במסעדות, במגזרי התיירות ובמגזר הבידור, שנאלצים כעת למצוא עבודה בגלל התפשטות הווירוס. אצלנו תן ביס יצאה בפרסום לגיוס עובדים.

"אנחנו רוצים שהאנשים האלה ידעו שהם יכולים להצטרף לחברה שלנו עד שהמצב יחזור לקדמותו, והמעסיקים הקודמים שלהם יוכלו לקבל אותם בחזרה", נכתב בבלוג של אמזון.

עם זאת, מגפת הקורונה והסגר שהוטל באזורים רבים בעולם, כולל בארה"ב, מובילה למחסור בחלק מהמוצרים של אמזון ולהארכת זמני המשלוחים. מספר העובדים באמזון משתנה בהתאם לעונות המכירות. בעונת החגים האחרונה עלה מספר העובדים בקמעונית המקוונת ל-798 אלף איש, כולל עובדים זמניים.

אמזון דיווחה כי היא תשלם לעובדים 17 דולר לשעה, 2 דולר יותר משכר המינימום, עד אפריל. תוספת השכר לעובדים בארה"ב ובאירופה צפויה לעלות לחברה 350 מיליון דולר. עדיין לא ברור אם מגזר השליחויות יושפע מההגבלות הממשלתיות החדשות. הרשויות באזור סן פרנסיסקו הודיעו לתושבים כי עליהם להישאר בבתיהם, למעט יציאה למטרות חיוניות, כמו עבודה בעסקים שעוסקים במשלוחי מזון, מצרכים ושירותים חיוניים לתושבים.

לאמזון  גם בעלות על רשת הסופרים היוקרתית Whole Foods, אותה רכשה תמורת 13.7 מיליארד דולר לפני קצת
פחות משנה.