שוק ההון    

אמזון רוכשת את הול פודס; זה מעיד על הבעיות של אמזון – חברת קמעונאות במחיר של חברת חלום!

 

אמזון רוכשת את הול פודס תמורת 13.7 מיליארד דולר

אמזון, ענקית המסחר המקוון רוכשת את  רשת הול פודס תמורת 13.7 מיליארד דולר. מדובר ברכישה הגדולה ביותר של אמזון; הול פודס מתמחה בשיווק של מוצרים אורגניים.

העסקה תתבצע לפי מחיר של 42 דולר למניה, מחיר המשקף פרמיה של 27% לעומת מחיר הסגירה של מניית הול פודס אתמול בתום המסחר. העסקה צפויה להיחתם במחצית השנייה של השנה.

בוול-סטריט מברכים את הרוכשת והנרכשת כאשר המתחרות בענף הקמעונאות, לרבות וול-מארט יורדות בחדות. אבל, העסקה הזו דווקא ממחישה את הצורך של אמזון להתחבר למציאות – אמזון צריכה עסקים ריאליים לא וירטואליים כדי להרוויח, אבל הבעיה שהמחיר שלה בשוק הוא מחיר של חברת חלום, לא מחיר של חברת קמעונאות. במילים אחרות, המהלך מבטא את הבעיה הגדולה של אמזון – השוק מאוהב בה, אולי מאוהב בה יותר מדי. נכון מדובר בחברה חדשנית עם טכנולוגיה מרשימה, אבל כשחברה כזו מספרת את החלומות שלה היא מקבלת שווי מטורף בוול סטריט – מעל 440 מיליארד דולר, ובפועל היא עצמה מבינה שכדי לצמוח היא צריכה לחזור לקרקע, לרכוש חברות אמיתיות, ואז השאל ה- מי זאת אמזון חברה חדשנית עם מכפיל רווח של 100, או חברת מסחר קמעונאי שצריכה להיסחר ברמות של חברות המסחר אולי פלוס פרמיה בזכות החדשנות.

הרכישה מחזקת את השווי המנופח של אמזון.

לפני הרכישה הזו, אמזון מיעטה להוציא כספים על רכישות –  הרכישה הגדולה ביותר שלה הייתה של רשת ההנעלה זאפוס ב-2009 תמורתה היא שילמה כ-2  מיליארד דולר. במקביל לרכישת הול פודס, אמר  מייסד ומנכ"ל אמזון ג'ף בזוס "מיליוני אנשים אוהבים את השווקים של הול פודס משום שהם מציעים את המזון האורגני והטבעי הטוב ביותר והם עושים את זה כיף לאכול בריא".