חדשות    

אמנת המס בין ארה"ב וישראל בדרך לשינוי

שר האוצר האמריקאי, מנוצ'ין

מזכיר האוצר האמריקאי סטיבן מנוצ'ין, שהוא בעצם שר האוצר האמריקאי ושר האוצר משה כחלון עושים סדר באמנת המס בין ארה"ב וישראל.

השניים צפויים להודיע על כוח משימה משותף לסקירת האמנה למניעת כפל מס בין ארצות הברית לישראל, ומיפוי הסעיפים באמנה שיש צורך לעדכן – המטרה היא ככל הנראה, יצירת מוטיבציה למשקיעים ישראלים להשקיע בארה"ב ולמשקיעים ישראלים להשקיע בארה"ב, תוך כדי הקלות מיסויות.

מנוצ'ין הגיע לישראל בסוף השבוע והוא צפוי לבקר בחברות הייטק ישראליות מובילות ולערוך שיחות במסגרת פורום ה-Jedt הישראלי-אמריקאי.

נזכיר שאמנת המס ישראל-ארה"ב הינה אמנה יחסית ישנה שבבסיסה מונעת כפל מס – אם המס כבר שולם (על פי חוק בארה"ב), המיסי בארץ יהיה עד לגובה המס הכולל שחל על הנישום. אבל זה כמובן הרבה יותר מורכב, במיוחד על רקע שינוי מדיניות המיסוי של טראמפ, והפחתת המס לחברות שפועלות בארה"ב.

נוסח הראשי של האמנה הקיימת  הינו מ-1974 ושני פרוטוקולים מתקנים נוספו ב-1980 וב-1993. הנוסח המשולב נחתם ב-1994, והאמנה נכנסה לתוקף ב-1 לינואר 1995.

מאז היו אירועים מיסויים גודלים מאוד שלא זכו למענה באמנה. מעבר לכך, שיעורי המס פחתו באופן דרמטי, והמודלים המקובלים של אמנות המס הוחלפו מספר פעמים. למעשה, הנוסח הקיים של האמנה כבר "אינו בתוקף", ולכן קיים צורך במעבר על האמנה ועדכונה.

על פי האוצר – כוח המשימה יסקור את האמנה לאור הניסיון המצטבר בהיבטי מיסוי בינלאומי של הצדדים, ימפה את הנושאים המרכזיים באמנה שלגביהם נדרש לבצע שינוי. כוח המשימה ימליץ, אם ימצא זאת לנכון, לפתוח במו"מ בין נציגי המדינות לשם עדכון אמנת המס.