מדריכי כרטיסי אשראי    

אמריקן אקספרס Business

אמריקן אקספרס Business הוא כרטיס יוקרתי, שעל אוכלוסיית היעד המרכזית שלו ניתן ללמוד דרך שמו הלועזי. יהיו אלה עסקים או עובדי חברות, בעיקר כאשר אשר מבצעים טיסות לחו"ל מטעמה של החברה המעסיקה אותם.

הכרטיס מתאים ללקוחות עסקיים של כל הבנקים, שיכולים להנפיק אותו מהחשבון הפרטי שלהם או מחשבון העסק שלהם (קיימת אפשרות להנפקת כרטיס ללא קוד סודי). הוא בינלאומי ומאפשר לבצע עסקאות מכל סוג (תשלום אחד, תשלומים, קרדיט, קרדיט בתשלום קבוע ועוד), כמו גם למשוך מט"ח בישראל ומחוצה לה. אופציה אחרת, שקיימת רק בכרטיס בנקאי, היא לחייב את הכרטיס מחשבון מט"ח – דולר או יורו.

אמריקן אקספרס Business מגיע בשתי גרסאות, שמשפיעות על דמי הכרטיס: במקרה של כרטיס זהב נדרש לשלם כ-22.5 ש"ח לחודש, בעוד שכרטיס ירוק יצריך מכם תשלום חודשי של כ-18.5 ש"ח. ניתן לקבל הנחה או פטור מדמי הכרטיס על פי דפוסי השימוש בכרטיס, כך ששימוש בכרטיס בסכום מסוים עשוי להקנות את ההנחה בחודש העוקב.

תנאי השימוש בכרטיס

כרטיס אמריקן אקספרס Business מאפשר למחזיקים בו לבחור אחד מבין ארבעה מועדי חיוב חודשיים: ב-2 לחודש, ב-10 לחודש, ב-15 לחודש או ב-20 לחודש. בעלי הכרטיס יכולים לבחור בחיוב אחד לחודש עבור עסקאות בחו"ל, ללא ריבית או הצמדה, וזאת להבדיל מהמצב הסטנדרטי בו העסקה מחויבת מספר ימים לאחר ביצועה (אפשרות זו קיימת בכרטיס הזהב בלבד).

הכרטיס מציע מספר כלים לניהול ארגוני, יחד עם הטבות שונות אותן נמנה בהמשך. במסגרת הסדרים עם חברות קיימת אפשרות להפקה של דו"חות ניהוליים של כל כרטיסי העסק לפני מועד החיוב שלהם בבנק, להגדיר מסגרות אשראי גבוהות יחסית לעובדי העסק ועוד.

ההטבות שמספק הכרטיס

חלק מההטבות הניתנות על ידי כרטיס אמריקן אקספרס Business נוגעות לזירה העסקית, בעוד אחרות הן כלליות יותר. עבור הנוסעים בחו"ל ניתנים שירותי קונסיירז' (Global Assist), במסגרתם ניתן לקבל במהלך שהות בחו"ל ייעוץ על אטרקציות ובנושאים אחרים (בילויים, מסעדות ועוד), הזמנת כרטיסים למופעים ולאירועים ועוד. במסגרת תוכנית ההטבות Membership Rewards יכולים הלקוחות להמיר נקודות, שהם מקבלים בהתאם לרכישות שלהם בכרטיס, לקבלת הנחות בשותפים בינלאומיים בישראל ומחוצה לה, חברות תעופה, בתי מלון ועוד. על פי המועדון שהלקוח משתייך אליו הוא עשוי לקבל כניסה חינם לטרקלין דם בנתב"ג. הכרטיס מעניק את Priority Pass, כרטיס באמצעותו ניתן להיכנס לטרקליני אח"מים בשדות תעופה בעולם תמורת נקודות – בשנה הראשונה הכרטיס אינו כרוך בתשלום, אך לאחר מכן כן נדרש לשלם עליו.

הכרטיס מקנה לעובדים ולאנשי העסקים המחזיקים בו ביטוח נסיעות ללא תשלום, עד סכום של 480,000 דולר. הביטוח, הניתן על ידי חברת כלל, מעניק כיסוי עבור אשפוזים בחו"ל, הוצאות רפואיות אחרות, גניבה או אובדן של הכבודה, הטסות רפואיות ועוד. הביטוח מיועד ללקוחות עד גיל 75 בלבד, ונדרש להפעיל אותו טרם כל נסיעה. הוא לא מגביל את מספר הנסיעות שניתן לעשות במסגרתו, אבל נדרש שכל נסיעה תהיה עד תקופה של 55 יום בלבד.

הטבות אחרות בנסיעות בחו"ל ניתנות במסגרת Gold Travel Service, והן כוללות הנחה בגובה של 3% על טיסות סדירות, טיסות שכר, חבילות נופש והפלגות, 5% על סידורי קרקע (מלונות, השכרת רכב) ועוד. הטבות אלה אינן תקפות בחגי ישראל, כשאין אפשרות לכפל מבצעים והנחות.

במסגרת ההטבות הכלליות ניתן למנות הנחות קבועות על רכישות בכ-3,000 בתי העסק במעמד החיוב, קבלת כרטיס שני חינם לסרט בקולנוע ברוב הרשתות הישראליות (כפוף לשימוש בגובה מסוים בכרטיס במועד בקשת ההטבה), הטבות מתחלפות בתחומים דוגמת נופש, תרבות, פנאי, בילויים, צרכנות, מסעדות ועוד.

כאן תמצאו מידע נוסף על הכרטיס.