חדשות    

אנלייט חתמה על הסכם נוסף למכירת חשמל בארצות הברית

מעודכן ל-10/2021

במסגרת החוזה תמכור החברת הבת קלינרה את מלוא החשמל שייוצר בפרויקט אנרגיה סולארי במישיגן, לארגון גג של חברות לחלוקת חשמל במדינה – למשך 20 שנה בתשלום קבוע מראש

אנלייט אנרגיה מתחדשת מדווחת היום (א') על השלמת חתימתו של הסכם למכירת החשמל  שייוצר בפרויקט הסולארי Solar LLC Gemstone. ההסכם נחתם על ידי חברת הבת האמריקאית Clēnera Holdings LLC, המוחזקת על ידי אנלייט ב- 90.1%.

Gemstone הינו פרויקט סולארי בהספק של MWdc 180 שעתיד לקום בשטחי מדינת מישיגן שבארצות הברית. הפרויקט מצוי בעיצומו של תהליך הפיתוח והשיג מספר אבני דרך, לרבות השגת הזכויות העיקריות במקרקעין והשלמת סקרי החיבור לרשת החשמל.

כמו כן חברת הפרויקט מקדמת את תהליכי הרישוי והשגת היתרי הבנייה. על פי הערכת החברה, השלמת הליכי הפיתוח של הפרויקט ותחילת הקמתו תתבצע בראשית שנת 2023 והפעלתו המסחרית צפויה בסוף אותה שנה.

Wolverine הינו תאגיד ציבורי ללא מטרת רווח ובעל דירוג A, המאגד שבעה קואופרטיביים לחלוקת חשמל בחלקה הדרומי של מישיגן, המשרתים כ- 268,000 לקוחות פרטיים, מסחרים ותעשייתיים ביותר מ- 40 מחוזות. חברת הפרויקט התקשרה עם  Wolverine Power Cooperative בהסכם PPA למכירת מלוא החשמל שייוצר בפרויקט, למשך תקופה של 20 שנים במחיר שנקבע מראש.

בהסכם ה-PPA התחייבה חברת הפרויקט למועד גג לתחילת הזרמת החשמל לרשת והעמידה ערבויות כמקובל בהסכמים מסוג זה.

מדינת מישיגן נכללת בשוק החשמל PJM בארצות הברית, אחד משווקי הפעילות העיקריים של חברת קלינרה. יצוין כי בשנת 2020  היקף ייצור החשמל מאנרגיות מתחדשות במישיגן עמד על 6% ואילו היקף ייצור החשמל מאנרגיה סולארית עמד על פחות מ- 1%. כמו כן, למדינה ישנו יעד של ייצור 15% מהחשמל מאנרגיות מתחדשות עד לסוף שנת 2021.

Gemstone עתיד להיות אחד מפרויקטים הסולאריים הגדולים במדינת מישיגן.

עד כה, עבור הפורטפוליו שבפיתוח, חברת הבת האמריקאית Clēnera Holdings LLC, התקשרה בתשעה הסכמי PPA למכירת החשמל שייוצר בפרויקטים שלה בהספק מצטבר של MWdc 1,633 סולארי ו- MWh 600 אגירת אנרגיה.

חברת אנלייט אנרגיה מתחדשת, נוסדה ב- 2008, נסחרת במדד תל אביב 125, ומוחזקת בכ-98% על ידי הציבור, היא מהמובילות בישראל בייזום, פיתוח, מימון, הקמה והפעלה של מיזמים לייצור חשמל נקי ממקורות אנרגיה מתחדשת. החברה פועלת בישראל ובאירופה, נהנית מפורטפוליו מגוון של פרויקטים מניבים, בהקמה ולקראת הקמה בהספק ייצור של כ- 2,200 מגה ואט, וכ- 14,800 מגה ואט נוספים בשלבי פיתוח שונים. החברה נהנית מצבר הכנסות הולך וגדל הבנוי מהסכמים ארוכי טווח למכירת החשמל ובמקביל פועלת על מנת להרחיב את אחיזתה בשווקים וסגמנטים נוספים בתחום האנרגיה הנקייה.

איירטאצ' סולאר חתמה עם אנלייט על הסכם בהיקף של כ-220 אלף דולר למכירת רובוטים לניקוי פאנלים סולאריים