שוק ההון    

אנלייט חתמה על הסכמים להקמת פרויקט אנרגיית רוח בשבדיה

הפרויקט שיכלול 27 טורבינות צפוי להניב הכנסות בהיקף של כ- 10-12 מיליון אירו לשנה ב- 12 השנים הראשונות, והחל מהשנה ה-13 כ 17-24 מ' אירו לשנה למשך 18 השנים הבאות

אנלייט אנרגיה מתחדשת מדווחת על חתימת מערך הסכמים  להשקעה והקמת פרויקט אנרגיית רוח בשבדיה בהספק מתוכנן של כ- 113 מגה-וואט  לקראת הקמה. פרויקט Picasso הממוקם בדרום שבדיה, וצפוי לכלול 27 טורבינות רוח בהספק של כ-4.2 מגה כל אחת. הפרויקט השלים את כל תהליכי הפיתוח המהותיים, והוא מוכן לתחילת הקמה. עבודות ההקמה הראשוניות של הפרויקט יחלו מיידית, ולהערכת החברה, הסגירה הפיננסית של הפרויקט תושלם במהלך הרבעון הרביעי של 2019 ומועד ההפעלה המסחרית של הפרויקט מוערך לחציון ראשון של שנת 2021.

ההשקעה בפרויקט נאמדת בסך של כ- 135-140 מיליון אירו, וכוללת בין היתר, את  עלויות ההקמה והניהול ואת עלויות רכישת הזכויות בחברת הפרויקט, בכפוף למנגנון התאמה. החברה מעריכה כי שיעור ההון העצמי הנדרש לפרויקט יעמוד על כ- 45%-40% מעלות ההשקעה הכוללת בפרויקט.

על פי המודל העסקי, חברת הפרויקט תמכור כמחצית מייצור החשמל של המתקן לתקופה של 12 השנים הראשונות בהסכם מסחרי למכירת חשמל, ויתרת הייצור תימכר במסגרת שוק מכירת החשמל של צפון אירופה, שהינו שוק החשמל הגדול באירופה. החברה מצויה במו"מ על PPA מול חברת תשתיות חשמל גרמנית גדולה בעלת דירוג אשראי בינלאומי, במסגרתו נקבע מחיר חשמל ידוע מראש עבור היקף הייצור האמור, לתקופה של 12 שנים.

בהתבסס על התמהיל הנ"ל, ועל תחזיות האמצע המעודכנות למחירי החשמל העתידיים בשבדיה של חברת POYRY, חברת הנדסה וייעוץ בינלאומית מובילה, תקבולי החשמל של הפרויקט צפויים להסתכם ב- 10-12 מיליון אירו לשנה ב- 12 השנים הראשונות, ומהשנה ה-13 לכ-17-24 מ' אירו לשנה למשך 18 השנים הבאות. הסכמי האספקה והשירות עבור הטורבינות כולל התחייבות אורך חיים של 30 שנים לטורבינות. משמעות מודל מכירת החשמל בפרויקט, הינה שההכנסות מהמתקן אינן מבוססות על סובסידיה כלשהי מהמדינה.

שבדיה הינה מהכלכלות המפותחות בעולם, בעלת דירוג  AAAמסוכנויות הדירוג S&P,  FITCHו- MOODY’S, והיא מהמדינות המובילות בעולם בשילוב מקורות אנרגיה מתחדשת בייצור חשמל. שבדיה שמה לעצמה למטרה להגיע ל-100% מצריכת החשמל ממקורות אנרגיה מתחדשת עד שנת 2040, כאשר אנרגיית רוח צפויה להוות את מקור הצמיחה העיקרי להשגת יעד זה. כיום מעל 54% מצריכת החשמל בשבדיה מבוססת על מקורות מתחדשים, כאשר המדינה כבר עמדה ביעדי הייצור מאנרגיה מתחדשת שהציבה לעצמה עד שנת 2030, ולאחרונה אף הגדילה את יעדים אלה. שוק החשמל בשבדיה הינו חלק משוק החשמל הגדול באירופה, ה- Nord Pool, בו חברות המדינות הנורדיות והבלטיות ומקושר גם לגרמניה ואנגליה, ושהינו שוק משוכלל ועמוק בעל נזילות גבוהה.