אנרג'יקס: עסקת מימון להקמת שתי חוות רוח בפולין – בסך של עד 475 מיליון שקל
חדשות    

אנרג'יקס: עסקת מימון להקמת שתי חוות רוח בפולין – בסך של עד 475 מיליון שקל

טורבינות רוח, צילום:PIXABAY
מעודכן ל-06/2021

ההלוואה – לתקופה של עד 17 שנה –  תועמד על ידי קונסורציום של שלושה מלווים – בהם הבנק האירופי EBRD שיעביר מחצית מעלות הפרויקטים

חברת אנרג'יקס דיווחה הבוקר כי במסגרת עבודות ההקמה של 2 חוות רוח בפולין בהספק של כ- MW126, התקשרה בהסכם לקבלת מימון להקמת הפרויקטים בסך כולל של עד 550 מיליון זלוטי (כ- 475 מיליון שקל).

המימון יועמד על ידי קונסורציום של 3 מלווים, בהם הבנק האירופי לשיקום ופיתוח (EBRD) שיעמיד מחצית מסכום המימון, והיתרה תועמד על ידי מוסדות פיננסים אירופאיים מובילים.

ההלוואה הינה לתקופה של עד 17 שנה ותישא ריבית Wibor חצי שנתית בתוספת מרווח של 2.1-2.3  (לפחות 70% מהריבית תקובע לשיעור ריבית קבוע לתקופה של לפחות 7 שנים).

עסקת המימון הנה בתנאים המקובלים לעסקאות Project Finance, על בסיס Non-Recourse.

החברה נמצאת בעיצומן של עבודות ההקמה של שתי חוות הרוח והחברה מעריכה כי הנפת הטורבינות על ידי חברת Vestas תבוצע במהלך הרבעון הרביעי של השנה, במטרה להגיע לכדי הפעלה מסחרית של שני הפרויקטים במהלך המחצית הראשונה לשנת 2022.

החברה מעריכה כי סך עלות הקמת הפרויקט (לפני עלויות מימון) צפויה להסתכם בסך של 540-610 מיליון שקל, ובהתבסס על התעריף המובטח ותחזיות מחירי החשמל בפולין, סך תקבולי החשמל הצפויים לשנת פעילות מלאה מוערכים בסך של 80-90 מיליון שקל.

בעקבות הזינוק בהנפקות: תתי-ענפים חדשים בבורסה