חדשות    

הישג: ביקושי יתר של 175 מיליון שקל בהנפקת אג"ח ראשונה של מיכמן אשראי לעסקים

המנכ"ל יניב ביטון – צילום: סיון פרג'

מעודכן ל-06/2021

החברה המספקת אשראי לעסקים קטנים ובינוניים גייסה כ-99 מיליון שקל בשלב המוסדי ■ המנכ"ל יניב ביטון: "החברה תנצל את כספי ההנפקה לצורך מימוש תוכנית הצמיחה שלה"

מיכמן, חברת האשראי הצרכני החוץ בנקאי, השלימה בהצלחה כבירה את השלב המוסדי בהנפקת סדרת אג"ח חדשה שקלית – סדרה א'. במסגרת המכרז למשקיעים מסווגים התקבלו ביקושים בהיקפים גדולים של כ-175 מיליון שקל. החברה בחרה לקבל מתוכם התחייבויות מוקדמות לרכישת אגרות חוב בהיקף כספי כולל של כ-99 מיליון שקל. הריבית השקלית שנקבעה בשלב המכרז המוסדי היא 3.8%, נמוכה מריבית המקסימום שעמדה על 4.4%.

סדרת אג"ח א' המדורגת ilBBB עם תחזית חיובית על ידי מעלות, הינה במח"מ של 2.45 שנים. קרן אג"ח סדרה א’ עומדת לפירעון בחמישה תשלומים בשנים 2025-2021.

את ההנפקה הובילה לאומי פרטנרס חתמים. משרדי עו"ד שליוו את החברה הם יורם ל. כהן ועו"ד שגיא שמש. חברת ביקוש גיוסי הון (1993) בע"מ שימשה כיועצת הנפקה.

חברת מיכמן, המספקת אשראי למאות עסקים קטנים ובינוניים במח"מים קצרים, הנפיקה את מניותיה בבורסה בתל אביב בחודש פברואר 2021. במסגרת ההנפקה החברה זכתה לביקושי יתר וגייסה כ-25 מיליון שקל לפי שווי חברה של כ– 95 מיליון אחרי הכסף. מאז צמח וגדל שווי השוק של החברה והוא עומד נכון להיום על כ-261 מיליון שקל.

נכון ליום 30 באפריל 2021 היקף תיק האשראי של החברה הסתכם בכ-160 מיליון שקל, המהווה גידול של כ-63% לעומת תיק אשראי של כ-98 מיליון שקל נכון ליום 31.12.2021.

חברת מיכמן הינה חברה המעניקה אשראי לעסקים קטנים ובינוניים במשק. החברה הוקמה בשנת 2015 על ידי יניב ביטון והחלה את פעילותה בינואר 2016. היא עוסקת במתן אשראי לעסקים – בעיקר כנגד קבלת ממסרים דחויים. קודם לקבלת הרישיון המורחב, החברה פעלה תחת רישיון למתן אשראי בסיסי שניתן לה בהתאם לחוק הפיקוח על שירותים פיננסיים. לחברה צוות ניהולי מוביל ומנוסה : היו"ר דורון ספיר, המנכ"ל יניב ביטון וסמנכ"ל הכספים אבי גיל.

דורון ספיר, יו"ר מיכמן אשראי לעסקים, מסר: "אנו שמחים על תוצאות המכרז ואמון המשקיעים בחברה. אנחנו רואים בגורמים המוסדיים שותפים עסקיים מרכזיים של החברה לאורך זמן ומודים להם על השתתפותם בגיוס. מיכמן נמצאת במגמת צמיחה מואצת ומתמשכת הנעשית תוך ניהול סיכונים  מושכל, חיזוק ושיפור מתמיד של תהליכי העבודה והבקרה שלה. בכוונתנו להמשיך ולהעמיק את הקשר עם שוק ההון כחלק מהגדלת מקורות האשראי למימון הפעילות שלנו".

יניב ביטון מנכ"ל מיכמן אשראי לעסקים, מסר: "הביקושים הגבוהים להם זכינו משקפים את האמון וההערכה להם זוכה מיכמן כחברה חזקה ומבוססת. החברה תנצל את כספי ההנפקה לצורך מימוש תכנית הצמיחה שלה – המשך הרחבת פעילותה העסקית תוך מתן פתרונות אשראי מגוונים ללקוחותיה ואיתור הזדמנויות השקעה בתחומי פעילותה."

ביקושי יתר גדולים בהנפקה של נתנאל גרופ; גייסה 83 מיליון שקל ב-1.8% צמוד מדד