שוק ההון    

אקסטל בהסכם מימון של 500 מיליון דולר; אגרות החוב עולות

גארי ברנט, אקסטל

אקסטל – הסכמי מימון בהיקף של כ-500 מיליון דולר עם JP Morgan

בתגובה אגרות החוב של החברה עולות, על רקע הערכה כי הסיכוי להחזר החוב גדל עם סגירת המימון.

אקסטל מסרה כי  חברות מאוחדות שלה התקשרו בהסכם מימון עם בנק JP Morgan בהיקף של כ-500 מיליון דולר המובטח בארבעה נכסים של החברה: נכס ברחוב 54, נכס ברחוב 45, נכס ברחוב לקסינגטון 125 ומניות C מפרוייקט Central Park Tower.

ההסכם קובע כי סך של כ-332 מיליון דולר יימשך במועד העמדת ההלוואה וישמש למימון מחדש של הלוואות הרובצות על חלק מהנכסים המשועבדים (כולל עלויות עיסקה בגין המימון מחדש). סכום נוסף של כ-69.5 מיליון דולר ישמש ככרית ריבית להלוואה אשר ממנה תשולם הריבית בגין ההלוואה. בנוסף לכך, סכום של כ-98.5 מיליון דולר יועמדו כקו אשראי זמין לשימוש שוטף של החברה בהתאם לצרכיה.

עם השלמת ההלוואה ולאחר פרעון הלוואות ושחרור הפקדונות שהיו חלק מאותן הלוואות יעלו לחברה (סולו) מזומנים חופשיים בהיקף של כ-66.7 מיליון דולר זאת בנוסף לקו האשראי בסך כל כ-98.5 מיליון דולר שהועמד לחברה לצרכיה השוטפים.

יצויין כי ועדת הביקורת של הדירקטוריון אישר עיסקה לפיה בעל השליטה בחברה יתרום לחברה ללא תמורה במזומן את חלקו בנכס ברחוב 54, כך שלאחר ביצוע ההעברה תחזיק החברה בכ-85% מהנכס לעומת אחזקה של כ- 54.75% מהזכויות בנכס לפני ביצוע העיסקה. תרומת חלקו של בעל השליטה בחברה בנכס ברחוב 54 תגדיל את ההון העצמי של בחברה בכ-120 מיליון דולר ותגרום לאחזקה משמעותית בנכס עם שיעור מינוף נמוך מאוד. שוויו של הנכס ברחוב 54 ב-30 ליוני השנה עם הזכויות הנתרמות עומד על כ-425 מיליון דולר לעומת חוב (לאחר העמדת ההלוואה לעיל) של כ-119 מיליון דולר.

גארי ברנט יו"ר ונישא החברה אומר: "הסכם המימון הוא אבן דרך נוספת בחיזוק איתנותה הפיננסית של החברה והבעת אמון נוספת של JP Morgan בחברה. הלוואה והמזומנים החופשייים שיועלו לסולו ישמשו את החברה לפיתוח עסקיה ולהחזרים עתידיים של חובותיה".