שוק ההון    

אקסלנס מורידים מחיר יעד לבזק – 5 שקל למניה; הירידה בתוצאות תימשך מעב ל-2018

רוני בירון, צילום: עודד קרני

רוני בירון מנהל מחקר משותף ואנליסט בכיר באקסלנס ברוקראז'מפרסם עדכון על מניית בזק. להערכת בירון החלושה בתוצאות הסגמנטים העיקריים שיתמך מעבר לשנת 2018.  

"אנחנו מעדכנים את המודל בעקבות תחזית החברה ל- 2018. הסיפור המרכזי סביב תוצאות הרבעון הרביעי היה טמון בתחזית החברה ל- 2018 אשר הצליחה להפתיע אותנו לרעה עם שחיקה צפויה של כ- 455 מיליון ש״ח ב- EBITDA וכ- 600 מיליון ש״ח בתזרים החופשי. מדברי החברה עולה כי רוב השחיקה נובעת מפעילות יס וחלק נוסף מבזק בינלאומי. אנו  מורידים את תחזית הרווח הנקי שלנו ב- 8% ל- 1.05 מיליארד ש״ח ואת תחזית התזרים החופשי ב-  17% ל- 1.53 מיליארד ש״ח (במונחי IFRS-15) עם השפעה על השנים העוקבות. מחיר היעד שלנו מתעדכן ל- 5.0 שקל מ- 5.7 שקל.

"האם 2018 שנת התחתית? בעוד פער הציפיות לגבי 2018 אמור להיסגר, השאלה המרכזית היא מתי תיבלם השחיקה ברווח. בשיחת הועידה התייחסה החברה לממשק עתידי בין יס לבזק בינלאומי אשר להערכתה צפוי להניב חסכון שנתי של כ- 100 מיליון ש״ח (באופן הדרגתי מ- 2019), ובמסגרתו תשיק החברה חבילות דאבל וטריפל בחודשים הקרובים. כמו כן, הצביעה החברה על התקדמות מול משרד התקשורת בסוגיית פרישת הסיבים עם צפי לפתרון תוך מספר חודשים. יחד עם זאת, אנו מעריכים כי שנת 2018 אינה מייצגת את תחתית הרווח של החברה לאור מספר גורמים:

א) עדכון המחירים המשמעותי ביס צפוי לבוא לידי ביטוי באופן חלקי בלבד ב- 2018 ועדכונים נוספים אפשריים לאור התחרות החריפה בתחום הטלוויזיה.

ב) אנו מעריכים כי השחיקה המבנית בתחום הטלפוניה הביתית והמעבר לפלטפורמות וטריפלים מתחרים ימשך מעבר ל- 2018.

ג) פריסת הסיבים של סלקום ופרטנר צפויה לפגוע בצמיחת הקווים הסיטונאיים של בזק ולצמצם את הפער התשתיתי בתחום.

"הירידה במחיר המניה והשינויים הצפויים הנהלה והדירקטוריון משפרים את יחס הסיכון/סיכוי אבל עוד בהירות נדרשת. להערכתנו, מינוי אפשרי של שלמה רודב לתפקיד היו״ר לצד שינויים פרסונליים אחרים בדירקטוריון וההנהלה עשויים לתרום לביצועי החברה. כמו כן, אנו מעריכים כי מחיר המניה הנוכחי מגלם חלק ניכר מהאתגרים העומדים בפני החברה. יחד עם זאת, לאור התהליכים המשמעותיים בתחום, אנו מעוניינים להמתין לאינדיקציות ברורות יותר לגבי הרווח המייצג של החברה של החברה ונותרים במשקל שוק".