חדשות    

אקסלנס רכשה את תיקי ההשקעות וקרנות הנאמנות של אלומות

אקסלנס מתרחבת.  החברה חתמה בסוף השבוע על הסכם לרכישת חברת קרנות הנאמנות וחברת ניהול תיקים של בית ההשקעות אלומות. סך הנכסים המנוהלים הנרכשים  – 5 מיליארד שקל.

לאחר השלמת הרכישה, החברות של אלומות ייקלטו לתוך  אקסלנס (קרנות – קסם , ואקסלנס תיקים). חברת הקרנות של אלומות  מנהלת כ-4 מיליארד שקלים, מתוכם 1.5 מיליארד שקלים מנוהלים בהוסטינג ו- 2.5 מיליארד שקל בניהול ישיר. חברת ניהול התיקים  של אלומות  מנהלת נכס בהיקף של  כ- 1 מיליארד שקל.

בית ההשקעות אקסלנס מנהל כיום נכסים בהיקף של כ-51.4 מיליארד שקל , וחברת הפניקס מנהלת נכסים בהיקף של כ-200 מיליארד שקל.

לדברי חנה הולנדר, מנכ"לית אקסלנס: " רכישת הנכסים היא פועל יוצא של אסטרטגיית הצמיחה של בית ההשקעות להרחבת פעילותו בתחום ניהול הכסף באמצעות גידול  אורגני בנכסים והמשך צמיחה באמצעות מיזוגים ורכישות. אקסלנס תמשיך להעניק לכלל לקוחות בית ההשקעות מעטפת שירותים רחבה ומקצועית".

אבנר חדד, מנכ"ל קסם, הוסיף: "קסם נכנסה לענף הקרנות המנוהלות לפני כשנתיים כדי להיות שחקן מוביל ומשמעותי בסגמנט לא רק בגודל הנכס המנוהל אלא גם בהובלתם של ערכי השקיפות, הפשטות, והמקצוענות שענף הקרנות זקוק להם, וזאת כפי שהנחילה קסם לענף המדדים ולשוק ההון בכלל מיום היווסדה.  אנו מאמינים שרכישתה של אלומות ניהול קרנות תקדם את שתי המטרות שקסם שמה לעצמה: הן להיות שחקן מוביל והן לקדם את הערכים שאנחנו מאמינים בהם".

קסם קרנות סל, מבית אקסלנס, מדורגת במקום ה-3 בתעשייה בהיקף הנכסים, ומנהלת בקרנות 42 מיליארד שקל. בשנת 2019 קסם קרנות גייסה 2.6 מיליארד שקל

השלמת העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים.

אקסלנס: בעקבות הפחתת הריבית נתוני המאקרו בארה,;ב צפויים לחזור ולאכזב

מנכ"ל קסם: ישנם מנהלי קרנות שלוקחים סיכונים בצורה לא שקופה בקרנות שאמורות להיות סולידיות