תוכן ממומן    

ארבעה שלבים בחידוש המטבח

עוברים לבית חדש ורוצים לתכנן את המטבח המושלם? המטבח הישן שלכם זקוק לריענון אבל אתם לא יודעים מאיפה להתחיל? תכנון וחידוש של מטבח הם תהליכים מורכבים שדורשים התייחסות למספר רחב של רכיבים – מסגנון העיצוב, דרך שיקולים טכניים כמו מיקומי הגז והכיור ועד לשאלת המחיר. להלן השלבים העיקריים בתכנון וחידוש של מטבחים.

 

השלב הראשון – הגדרת התקציב

חידוש מטבחים יכול בקלות להפוך לעסק יקר. ברגע שמתחילים לתכנן, מתרגשים מהשינוי ומפנטזים על רעיונות נפלאים ומוגזמים, אפשר להגיע להוצאות של עשרות אלפי שקלים. כל אלמנט במטבח יכול להיות קורבן בתהליך השינוי – מאריחי הרצפה, דרך חזיתות הארונות ועד הכיורים והשיש. אם כן, לפני שניגשים לשולחן השרטוטים, כדאי להגדיר מראש – מה רוצים לשנות וכמה מוכנים להוציא עבור השינוי. לא כל מטבח זקוק לשיפוץ בעשרות אלפי שקלים ולפעמים באמצעות מספר שינויים נכונים אפשר להגיע לתוצאה משובחת.

 

השלב השני – סקר שוק

ברגע שהוחלט מה היקף השינוי, הגיע הזמן להתחיל לברר מה האופציות העומדות לרשותנו. יש מגוון גדול של חברות המציעות עיצובי מטבחים בסגנונות שונים או מספקות מטבחים שלמים מן המוכן. לעיתים הדרך הקלה ביותר תהיה לבחור בחברה שתעשה את תהליך התכנון והעיצוב עבורכם. עם זאת, קחו בחשבון שהבחירה בחברה חיצונית גוזרת גם תשלום על שירותי העיצוב ולא רק על מוצרי המטבח עצמו. בנוסף, הרבה פעמים בתהליך סקר השוק צפים רעיונות ועיצובים שלא יכולתם לחשוב עליהם בעצמכם – ממיקום יצירתי של משטחי עבודה ועד לפתרונות אחסון חכמים.

 

השלב השלישי – בחירת סגנון המטבח

לאחר סקירת האופציות הקיימות בשוק, צריך לבחור את סגנון המטבח. לעיתים מוצרים שנראו לנו יפים ומשתלמים בשלב סקר השוק, לא יתאימו למוצרים אחרים שמצאו חן בעניינו. חידוש המטבח יהיה הרבה פחות מוצלח אם לאחר כמה שבועות נרגיש שהתוצאה שהגענו אליה היא לא אחידה ולא נעימה לעין. הסגנון בעיצוב מטבח הם רבים ונעים מעיצוב מודרני או צבעוני לעיצוב כפרי.

 

השלב הרביעי – תכנון ומדידה

זה השלב להוציא את המטר ולהתחיל למדוד את חללי המטבח, מהשיש ועד ארונות אחסון. לאחר שמדדנו באופן מדויק את הגדלים של המטבח, ניתן להתחיל לתכנן בצורה יותר מפורטת כיצד לעצב אותו. האם לשמור על המבנה הנוכחי או שניתן לשנות את המבנה. האם להגדיל את משטחי העבודה הקיימים או שאולי דווקא לצמצם אותם כדי לאפשר בניה של אי במטבח. חשוב בשלב הזה גם לוודא שתכנון המטבח החדש לא מוביל לאיבוד של שטח אחסון אלא להגדלה שלו. בנוסף, זה גם השלב בו ראוי להחליט האם לשמור על מיקומם של הגז והכיורים או שלא, ואם לא, מה אפשרויות ההתקנה שלהם במיקום חדש. בסיום השלב הזה יש לחזור לשלב הגבלת התקציב ולוודא שהצלחנו לעמוד ביעד שהצבנו לעצמנו.