חדשות    

ארז כהן על צעדיו של כחלון: "מרכוז הסמכויות הינו רעיון טוב – אשר יוביל לפתרון גרוע"

גורמים בשוק הנדל"ן מגיבים לצעדיו של שר האוצר כחלון להורדת מחירי הדיור; ארז כהן: "מירכוז הסמכויות בידי האוצר בתחום הדיור הינו רעיון טוב שיוביל לפתרון גרוע"

גורמים בשוק הנדל"ן מגיבים הבוקר לצעדים שבהם מתכוון שר האוצר הנכנס, משה כחלון לנקוט על מנת להוריד את מחירי הדיור. ארז כהן, לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, אומר הבוקר כי להערכתו, "מירכוז הסמכויות בידי משרד האוצר בתחום הדיור הינו רעיון טוב שיוביל לפתרון גרוע". יגאל צ'ודנר מנכ"ל נתיבי הקמה, סבור כי "השינויים והמירכוזיות של שר האוצר, כחלון, לא יקצרו כהוא זה את לבירינט הבירוקרטיה".

ארז כהן לשעבר יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, אומר הבוקר על צעדיו של שר האוצר כחלון כי: "כל עוד הרפורמה בחוק התכנון והבנייה איננה מיושמת וכל עוד הבעיות הבירוקרטיות עומדות על כנן, אינני רואה ב "הוקוס פוקוס" הזה מרשם פלאים שיוציא באבחה אחת את היונים הצחורות מכובע הקוסם".

כהן מוסיף: "נכון, קיימת בעיתיות מובנת בחלוקת יתר של הסמכויות בשוק הנדל"ן , המתקיימת בין אין ספור גורמים, אולם בעיתיות זו לצערי לא רק שלא תיפתר, אלא אף תביא לעימותים מחריפים והולכים בין השלטון המרכזי לבין הרשויות המקומיות, בין הוועדות והגופים השונים שיילחמו על עצם קיומם ואף קיימת כאן סכנה ממשית של השחתה באמצעות גידול בתופעות ה"מעכרים" למינהם".

ארז כהן: "דבריו של סטנלי פישר על בועת הנדל"ן מהווים בבואה מדהימה לפיאסקו שהוא עצמו יצר"
גם יגאל צ'ודנר, מנכ"ל ובעלים של חברת התכנון "נתיבי הקמה" מגיב הבוקר לצעדיו המתוכננים של שר האוצר הנכנס כחלון. צ'ודנר אומר כי "מחלקת המחקר של נתיבי הקמה מצאה כי נדרשות בממוצע 17 שנים לתכנן , לאשר ולשווק דירה בישראל. לדבריו של צ'ודנר, זוהי בעיה אינהרנטית שאיננה קשורה לא למשרד הפנים , לא למשרד השיכון , לא רמ"י ולא שום גורם אחר, אלא למבנה הבירוקרטי עצמו שגורם לחסמים הדדיים אינסופיים".

צ'ודנר סבור כי "מוטב היה אם ממשלת ישראל , במקום לנסות בפעם המי יודע כמה להמציא את הגלגל מחדש, שפנה ותתייעץ בחברות תכנון והקמת פרויקטים חיצוניות, שרק הן ידעו לייצר סדר במערכת ולקצר את הליכי התכנון והבירוקרטיה לפחות במחצית הזמן.  בקצב הנוכחי, אני מתנבא , בעוד חצי שנה- שנה, תנסה הממשלה לייצר שוב פטנט חדש . לשווא".