אריזת דירה למעבר – כמה זה עולה ומה צריך לדעת
תוכן ממומן    

אריזת דירה למעבר – כמה זה עולה ומה צריך לדעת

אריזת דירה למעבר דירה קרדיט: RF123

המשימה המרכזית בכל מעבר דירה היא האריזה. אי נוחות ושבועות של עבודה וסידורים, הופכים את אריזת הדירה למעבר לפעולה הכי מורכבת ובעלת ההשפעה הגדולה ביותר על האופן שבו תוכלו לנהל שגרת חיים נורמלית בשבועות שסובבים את המעבר.

אפשר לומר בוודאות שאם תשכילו לארוז את החפצים באופן המומלץ, תוכלו לחסוך זמן רב, לייעל את התהליך ולהוביל את כל התכולה באופן בטוח בעוד שאם לא תארזו את הדירה באופן נכון, אתם עלולים להיתקל בקשיים ולחץ לאורך כל הדרך.

איך אורזים דירה למעבר? ביקשנו מצוות האתר 'הכל למוביל' המתמחים בשיווק חומרי אריזה וקרטונים למעבר דירה, להבין איך אפשר לארוז דירה למעבר במינימום זמן ומקסימום נוחות והתוצאה, מדריך שיסייע לכם לארוז באופן היעיל והמהיר ביותר.

אריזה אורכת זמן

אריזת דירה למעבר יכולה לקחת הרבה מאוד זמן ויותר מכל משימה אחרת שקשורה במעבר. על פי הנתונים, זמן אריזה ממוצע של דירת 5 חדרים אורך 4 שבועות ועוד 10 ימים לפריקה מלאה של כל התכולה מהארגזים בדירה החדשה.

האם ניתן לצמצם את הזמנים האלה? בהחלט. הכל תלוי באופן שבו תארזו ואם תיצמדו לכללים שנסקור בהמשך, תוכלו לקצר את משך האריזה בחצי!

זה המקום להכיר את הכלל הראשון – השאירו לעצמכם מספיק זמן כדי לארוז את הדירה כשמומלץ להכין טבלה שבה אתם רושמים את סדר האריזות ולוח הזמנים. לדוגמה, אריזה של בגדים עונתיים, אריזת כוסות וצלחות ביום x וכיוצא בזה.

באופן כללי אפשר להתחיל באריזה כבר חודש לפני המעבר כשהשלב הראשוני יהיה סדר והבנה מה הולך איתכם לבית החדש ומה לא. לאחר שתבינו כמה תכולה אתם צריכים לארוז, ניתן יהיה לרכוש קרטונים וחומרי אריזה מתאימים שבאמצעותם תארזו את הדירה.

מעבר לקרטונים מומלץ לרכוש את חומרי האריזה הבאים:

  1. סרטי הדבקה לחיזוק וסגירת הארגזים.
  2. שקיות ניילון עבות לאריזת בגדים וחפצים לא שבירים.
  3. אם יש יותר מ-40 קרטונים, כדאי לשקול רכישת אקדח מסקינטייפ.
  4. ניילון נצמד – לפחות גליל עבה אחד.
  5. ניירות אריזה לריפוד של הקרטונים ולמניעת תזוזה בזמן ההובלה.
  6. פצפצים לאריזת פריטים שבירים כמו מסכים.
  7. סכין חיתוך וכלי כתיבה לסימון הקרטונים.

כל חומרי האריזה האלה יחד עם קרטונים למעבר דירה יעלו לכם בין 200 ש״ח בדירות קטנות ועד 450 ש״ח באריזה של דירה גדולה.

מתחילים במה שלא צריכים

אחרי שהתכוננו והכנו את כל פריטי האריזה, אפשר להתחיל לארוז. עקבו אחרי הטבלה שהכנתם בשלבים הקודמים כדי לוודא שאתם עומדים בלוחות הזמנים.

כדי לצמצם את אי הנוחות למינימום, יש להתחיל באריזת חפצים ופריטים שאתם לא צריכים באופן שוטף וכנראה שגם לא תצטרכו לפחות עד למעבר.

ככל שיחלוף הזמן, כך תוכלו לארוז גם חפצים חיוניים יותר כשהמטרה היא לבצע את התהליך באופן מדורג שיצמצם את אי הנוחות שלכם ככל שניתן.

מקפידים על הפרדה

אחד הטיפים החשובים ביותר הוא להקפיד על אריזה מסודרת ולא להכניס לארגזים מכל הבא ליד.

אורזים את חדר הילדים? אל תכניסו לאותם ארגזים חפצים מחדרים אחרים. אתם יכולים ואפילו כדאי לכם לארוז חדרים שונים במקביל אך אין טעם לערבב חפצים מחדרים שונים באותם קרטונים.

סיימתם לארוז קרטון? רשמו עליו את תכולתו ולאיזה חדר הוא שייך. הפעולה הזאת תסייע לכם למצוא כל דבר שתצטרכו וגם לסדר את הדירה החדשה במהירות מפתיעה.

אורזים באופן חכם

לארוז באופן חכם זה לחשוב מחוץ לקופסא ולהיעזר באמצעים שיש לכם כדי לחסוך מקום ולקצר את הזמן.

לדוגמה, תוכלו להשתמש במגבות נקיות כדי לרפד קרטונים עם חפצים שבירים וכך לחסוך בניירות אריזה ובקרטונים. דוגמה נוספת היא להשתמש בניילון נצמד כדי לאגוד את כל הבגדים שתלויים בארון ולהכניסם לניילון גדול באופן כזה שתוכלו לתלות את הבגדים בדירה החדשה באופן ישיר ולא תצטרכו לארוז ולפרוק אותם מארגזים.

יש אינספור טיפים לאריזה שכדאי לקרוא וללמוד מפני שהם יכולים לחסוך לכם המון זמן ופעולות כפולות ומיותרות.

הפרידו תכולה חיונית ויקרה

בכל מעבר דירה ישנם חפצים יקרים או חיוניים במיוחד שלא כדאי לארוז עם שאר התכולה. תכשיטים ומסמכים חשובים הם דוגמה מעולה לפריטים שאינכם רוצים שהמובילים יעמיסו על המשאית.

לכן כדאי להצטייד מראש בקרטונים קטנים וחזקים ובתיקיות מתאימות כדי לארוז את כל התכולה המיוחדת והיקרה.

חשוב להפריד את התכולה המיוחדת כך שלא תשתרבב למשאית ולהוביל אותה באופן עצמאי ברכב הפרטי שלכם.

מכינים תיקים לימי המעבר

ימי המעבר מתאפיינים באי סדר ואי נוחות כתוצאה מהקושי למצוא חפצים אלמנטריים בין עשרות הארגזים.

אנו ממליצים להכין מבעוד מועד תיקים עם חפצים ובגדים אישיים לשלושת הימים הראשונים לפחות. התיקים צריכים להכיל את כל הפריטים שהייתם אורזים לו הייתם נוסעים לחופשה של שלושה – חמישה ימים.

שירותי אריזה וסידור מקצועיים

אם תארזו את הדירה לפי הדגשים שסקרנו, תוכלו לקצר את משך הזמן באופן ניכר ולצמצם את אי הנוחות למינימום.

יחד עם זאת אריזת דירה היא תהליך ממושך ושוחק וזה ממש לא משנה איך נעשה אותו.

לכן ישנה אפשרות נוספת שמחירה מן הסתם יקר יותר ויכול להגיע ל-1,000 ש״ח וגם ל-2,000 ש״ח ויותר. אנו מתכוונים לשירותי אריזה מקצועיים שבמסגרתם מגיעים אורזים יום או יומיים לפני ההובלה ואורזים עבורכם את כל התכולה.

מי שמעוניין יכול לשכור את השירותים האלה גם לפריקה וסידור של הבית החדש וכך לצמצם את אי הנוחות למספר ימים בודדים.

אם בחרתם להזמין אורזים כדאי לעשות את זה רק עם חברה מומלצת ששירותיה מלווים בביטוח לאורך כל הדרך.