חדשות    

ארצות הברית – נוספו 244 אלף משרות ביוני, הורדת ריבית משמעותית מתרחקת

ריבית קבועה או ריבית משתנה

לאחר הערכות של תוספת של 170 אלף משרות, נוספו 224 אלף משרות בחודש יוני בארצות הברית. המשמעות היא  שיורד הסיכוי שהפד' יוריד את הריבית ביותר מ-0.25%

למרות נתונים פסימיים יותר דו"ח התעסוקה לחודש יוני בארצות הברית מראה תוספת של 224 אלף משרות חדשות. זאת בניגוד להערכות קומדות, שציפו לתוספת של 170 אלף משרות חדשות בלבד. הצפי למספר המשרות הנמוך היה אחת הסיבות שהפד' אותת על הורדת הריבית, והנתונים החיוביים מרחיקים את אפשרות זו.

למרות תוספת המשרות,  עדיין שיעור האבטלה הגיע ביוני לכמעט 4%  – לעומת תחזית חיובית יותר שיישאר ברמה של 3.6%. השכר הממוצע לשעה עלה ב-0.2% (6 סנטים) ל-28 דולר.

עוד תוקנו המספרים של דו"חות התעסוקה הקודמים: מספר המשרות החדשות שהתווספו בחודש מאי תוקן מ-75 אלף ל-72 אלף. מספר המשרות שהתווספו באפריל תוקן מ-224 אלף ל-216 אלף.

יש לציין ששינוי מחודש לחודש אינו מעיד הרבה על האבטלה ובתוך כך על החלטות הריבית. הפד' יצטרך לראות אם מדובר במגמה של תוספת משרות או מדובר במגמה של אבטלה ארוכת טווח. כדי שיהיו השלכות משמעותיות שיעור האבטלה יצטרך לעלות כמה חודשים רצופים ולטפס מעל 4% .

בעקבות הדוח המניות המובילות בוול סטריט ירדו ב-0.8%.  עוד בשל התרחקות הסיכוי לריבית,מחיר הזהב צנח ל-1400 דולרים לאונקייה.  התשואה על האג"ח האמריקאי ל-10 שנים מזנקת מעל ל-2.05%. מדד הפחד (VIX) מזנק ב-13%. באירופה, המדדים יורדים בעד 0.8% ברקע לסנטימנט השלילי במדדים בארה"ב

הנשיא טראמפ הגיב בעקיצה לעבר הפד' כי"אין להם מושג מה הם עושים". לדבריו, הוא היה מוריד את הריבית כדי להביא לצמיחה בכלכלה. לקראת סוף המסחר התמתנו הירידות. לפי כלכלני גולדמן זאקס, יש סיכוי של 75% להורדת ריבית הפד בהודעה הקרובה ביולי. בנוגע לשיעור ההורדה, כלכלני גולדמן רואים כעת, לאחר פרסום דוח התעסוקה, סיכוי של 60% להורדה של 25 נקודות בסיס הריבית, וסיכוי 15% להורדה של 50 נקודות בסיס.

השקעה באומנות – השקעה סבירה בסביבת ריבית נמוכה

מה תהיה החלטת הריבית של הפד';