שוק ההון    

אשטרום נכסים – הרווח עלה ב-54% ל-91.6 מיליון שקל; תחלק 25 מיליון כדיבידנד

אשטרום נכסים סיימה את הרבעון השני עם עלייה של כ-54% ברווח הנקי לכ-91.6 מיליון שקל (כ-89.1 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) לעומת כ-59.6 מיליון שקל (כ-55.9 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) ברבעון המקביל ב-2017.

החברה הודיעה כי תחלק דיבידנד בסך של 25 מיליון שקל לבעלי מניותיה.

ההכנסות של אשטרום נכסים הסתכמו בכ-58.3 מיליון שקל, לעומת כ-59.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. מאשטרום נמסר כי ההכנסות ברבעון האחרון כללו כ-12.2 מיליון שקל ממכירת שטחי משרדים בהקמה (פרויקט LYFE) כתוצאה מיישום לראשונה של תקן 15 IFRS, ומנגד נגרעו הכנסות הנכס בדיסלדורף שנמכר בשנה שעברה. כמו כן נמסר מהחברה שההכנסות השנה אינן כוללות את הכנסותיה של חברת קניונים בישראל, שתוצאותיה מופיעים בדו"חות  תחת סעיף "רווחי חברות כלולות".

הרווח הגולמי ברבעון השני של 2018 הסתכם בכ-40.9 מיליון שקל, לעומת כ-48.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח ממכירת נדל"ן והכנסות אחרות הסתכמו ברבעון השני בכ-33.7 מיליון שקל, לעומת רווח זניח ברבעון המקביל אשתקד. הרווח כולו נבע ממכירת מניות אשלון מלונאות.

מאשטרום נמסר כי החברה רשמה ברבעון האחרוןעליית ערך של נדל"ן להשקעה  בסך כ-45.6 מיליון שקל, לעומת 24.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

הרווח התפעולי של החברה ברבעון השני של 2018 הסתכם בכ-109.5 מיליון שקל לעומת כ-65.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.  הרווח התפעולי ברבעון כולל רווח, כאמור, של כ-33 מיליון שקל ממכירת אשלון מלונאות.

 ירון רוקמן, מנכ"ל אשטרום נכסים, אמר לאחר פרסום התוצאות כי: "במחצית הראשונה של 2018 המשיכה החברה את תנופת הפיתוח והמיקוד העסקי. במהלך התקופה השלמנו את רכישתם של 3 נכסים נוספים בגרמניה. במקביל המשכנו לקדם את  פרויקט LYFE בבני ברק , בשותפות עם חברת דן, שנמצא בשלב ההקמה ואת הפרויקט להקמת פארק ההיי-טק ביבנה שנמצא בשלב קבלת היתר לעבודות דיפון וחפירה. לצד זאת,  השלמנו את המהלך לכניסת קבוצת ביג כשותפה במתחם קניון בת ים, ובמשותף רכשנו את חלקה של חברת ליברטי בקניון במטרה להמשיך , לפתח ולהרחיב , את קניון בת ים בו אנו רואים פוטנציאל להשבחה משמעותי.  בנוסף, התחלנו בתהליך של בחינת השקעה בשוק הנדל"ן בבריטניה, והקמנו לשם כך חברת בת ייעודית הפועלת לאיתור הזדמנויות התואמות את אסטרטגיית החברה. במקביל, מימשנו ברווח את האחזקות באשלון מלונאות, זאת כחלק מתהליך המיקוד העסקי של החברה. אשטרום נכסים תמשיך לקדם את הפרויקטים בהקמה, וכן לפעול לאיתור הזדמנויות להשקעה בנכסים מניבים איכותיים, ולהרחבה והשבחה של הפורטפוליו הקיים כדי להבטיח את המשך צמיחתה העתידית של החברה".

אשטרום נכסים עוסקת בנדל"ן מניב בארץ ובגרמניה הכולל קניונים ומרכזי מסחר, מבני משרדים ותעסוקה, מבני תעשייה, קרקעות ועוד, המיועדים בעיקר להשכרה.