חדשות    

באסיה מאטים את התפשטות הקורונה באמצעות סגר מוחלט

הונג קונג; צילום: pixabay

ברוב מדינות מערב אירופה  מגלים שאננות ומספר הנדבקים מזנק בקצב של כ-33% ביום, הן כבר קרובות לקצב ההדבקה באיטליה, שהיה המהיר במערב. על פי הנתונים האחרונים, ב-11 מדינות באירופה חצה מספר הנדבקים את רף ה-100 –  וכבר גם בישראל.

באסיה לעומת זאת הקצב יורד. גם בסינגפור ובהונג קונג. הסיבות הראשיות לכך הן סגר קפדני, סגירת מוסדות חינוך ושיתוף פעולה של הציבור בכל הנוגע לשמירה על כללי הבידוד. מכאן נובע שסגר מלא הוא המהלך היעיל ביותר נגד המשך העלייה בקצב התפשטות המחלה.

אולי הקורונה, כמו הרשתות החברתית, מובילים לאובדן הפרטיות כערך. בסינגפור התאפשר צמצום ההדבקה בזכות הקפדה מחמירה על חוקי הסגר ומעקב צמוד אחר התושבים באמצעות טכנולוגיית מידע. מעקב זה מאפשר לרשויות לדעת בדיוק היכן נמצאים הנדבקים הפוטנציאליים הבאים, ולהזהירם באמצעות הודעות לסלולר. בהונג קונג התאפשרה השתלטות על קצב התפשטות המחלה באמצעות סגירה כוללת של בתי ספר, תקנות הסגר מחמירות ומשמעת של הציבור.

בדרום קוריאה הצליחו להשתלט –  איך בדרום קוריאה השתלטו על הקורונה – אך בעקבות הדבקה בסיאול הואצה המגמה.

ביפן קצב ההדבקה הואט רשמית, אך החשש כי מדובר במספרים כוזבים בגלל היקף נמוך מדי של בדיקות יומיות – פחות מכ-10,000 בחישוב כולל, נכון לאתמול. כך גם בארצות הברית שבה לא נערכות בדיקות באופן יזום. בבריטניה, שבה מספר הנדבקים עומד על 456 עם 8 מתים, הודיעה אתמול הממשלה כי תרחיב ב-500% את מספר הבדיקות לגילוי הנגיף, מ-1,500 ל-10,000 בדיקות יומיות.  בארצות הברית הכריז הנשיא דונלד טראמפ בצעד חריג על עצירת כל הטיסות מאירופה למשך 30 יום, ומשרד החוץ קרא לאזרחים לשקול נסיעות לחו"ל

המוקד הגדול באירופה הוא עדיין איטליה, עם 12,462 נדבקים ו-827 מקרי תמותה. צרפת  במקום השני עם 2,284 נדבקים ו-48 מתים. במקום השלישי נמצאת ספרד עם 2,227 נדבקים ו-55 מתים, ואילו רביעית היא גרמניה עם 1,966 נדבקים בנגיף ו-3 מתים.

החברות והענפים שירוויחו מהקורונה

כל המידע על נגיף הקורונה וזכויותיכם

רכבת ישראל: ";בוחנים השפעות של התפשטות הקורונה על המשך מתן השירות לציבור";