חדשות    

בגלל הקורונה: בוטל אירוויזיון 2020

מעודכן ל-03/2020

הולנד החליטה לבטל את אירוויזיון 2020 שהיה אמור להתקיים בתחומה בחודש מאי טרם נקבע אם נציגי 2020 ייצגו את מדינותיהם באירוויזיון 2021 ואם הוא יתקיים בהולנד

משבר הקורונה לא פסח גם על האירוע המוזיקלי הגדול של אירופה: הולנד הודיעה אמש על החלטתה לבטל את אירוויזיון 2020, שהיה אמור להתקיים במדינה במאי עקב התפשטות הקורונה. "אנו מודיעים בצער רב על ביטול תחרות האירוויזיון ברוטרדם", נמסר מאיגוד השידור האירופי, "בשבועות האחרונים בחנו כמה אפשרויות חלופיות לקיום התחרות. עם זאת, בשל אי הודאות הנובעת מהתפשטות הקורונה והנחיות הממשלות הנוגעות לשידור, איגוד השידור נקט בהחלטה הקשה שזה בלתי אפשרי לקיים אירוע חי כמתוכנן".

הזמרת עדן אלנה, שנבחרה לייצג את ישראל בתחרות, הגיבה להחלטה על הביטול בריאיון לתוכנית "סוכן תרבות" בכאן 11, מיד לאחר שקיבלה את הבשורה: "אני בשוק, אני לא יודעת איך לעכל את זה", אמרה בקול חנוק מבכי, "רציתי ללכת, לעשות את זה ולנצח. הרגיש לי שיש לנו סיכויים ממש טובים, טפו טפו טפו בלי לפתוח פה לשטן. ראיתי תגובות של אנשים והם כל כך אהבו את השיר ואת המסר שלו והמשמעות שלו. זה כל כך ביאס אותי. אני חושבת שלכל שיר יש טיימינג, ולא ברור אם בשנה הבאה יהיה שיר אחר או אם אני בכלל אהיה הנציגה".

עידן רייכל, שיצר את השיר ביחד עם דורון מדלי, אמר: "אנחנו חיים בתקופה חדשה ומאתגרת, שבה נדרש מאיתנו להסתגל לשינויים קיצוניים. אני בטוח שנחזור לחגוג באירוויזיון, שהוא המסיבה הכי טובה בעיר, ועדן שלנו תמצא את הדרכים לשמח ולרגש את כולנו בתקופה הזו, למרות הביטול" .

יו"ר מועצת המנהלים של האירוויזיון, פרנק דיטר פריילינג, מסר: "אנחנו לא יכולים להגיב כעת, כי אנחנו בעיצומו של תהליך שבודק מה אפשר לעשות ומה ייעשה. צריך להתאזר בסבלנות, ייקח עוד כמה ימים להמשיך מכאן".

מתאגיד כאן נמסר: "לאחר התייעצות ממושכת, קיבלו ארגון ה-EBU וגוף השידור ההולנדי החלטה לבטל את קיומו של אירוויזיון 2020 ברוטרדם, הולנד. טרם הוחלט אם ישודר משדר חלופי ב-2020, ואם אירוויזיון 2021 יתקיים בהולנד. בנוסף, טרם ידוע אם נציגי 2020 ייצגו את מדינותיהם בשנת 2021".

עוד לפני ההחלטה על ביטול האירוויזיון, נמסר כי צילום הגלויות לאירוויזיון לא יתקיים במועד המתוכנן. בשבוע שעבר (9 במרץ) הודיע תאגיד כאן כי הנציגה הישראלית, עדן אלנה, לא תיסע להולנד להשתתף בצילומי הגלויות. זאת על רקע הנחיית התאגיד לעובדיו לא לצאת לנסיעות עבודה בחו"ל, על פי המלצות משרד הבריאות. כמו כן נעדרו אנשי המשלחת הישראלית מכנס ראשי המשלחות של התחרות ברוטרדם. לכנס לא הגיעו גם אנשי המשלחת השוודית, המפקח על התחרות ובכירים נוספים באיגוד. מנכ"ל איגוד השידור האירופי הטיל על עובדי האיגוד מגבלות נסיעה, לאחר שעובד האיגוד מז'נבה חלה בנגיף.

מוקדם יותר החודש, בוטל גם אירוע הפרומו הישראלי לאירוויזיון, "איזראל קולינג 2020", שתוכנן להתקיים באפריל, בשל התפשטות הקורונה. זאת לנוכח ההנחיות האוסרות על התקהלות ובשל הגבלות הטיסה לישראל וממנה. מדובר באירוע גדול שהתקיים כבר שלוש שנים, והיה אמור לארח את אמני האירוויזיון שיופיעו השנה בתחרות במופע מקדים בארץ. ב-2018 התקיים מופע "איזראל קולינג" בכיכר רבין בתל אביב בנוכחות כ-30 אלף איש.

איך מגיבות החברות הציבוריות למשבר הקורונה

צה"ל בתגובה לקורונה: צמצום התפקידים העורפיים והשבתת העובדים הלא חיוניים