חדשות    

בגלל הקורונה: מאות עובדי איקאה יוצאים לחל"ת

מעודכן ל-03/2020

העובדים נדרשו להחזיר לחברה את הרכב והטלפון הנייד – "עד סיום המשבר" סניפי הרשת בארץ נסגרו 

מאות עובדי איקאה ישראל נשלחו אתמול לחופשה ללא תשלום. לבקשת החברה, העובדים נאלצו להחזיר את כלי הרכב והטלפונים הניידים שבבעלותה.

הרשת סגרה את הסניפים בנתניה, ראשון לציון, קרית אתא ובאר שבע, בעקבות הנחיית הממשלה לסגור מקומות בילוי, במטרה לצמצם את ההדבקה בנגיף הקורונה. חנות המטבחים של הרשת בנמל תל אביב נותרה פתוחה. בכל אחד מהסניפים של רשת איקאה (למעט החנות בתל אביב) מועסקים כמה מאות עובדים.

בעקבות ההנחיות נדחתה גם פתיחת החנות החדשה של הרשת, שתוכננה להיפתח באשתאול.

מחברת איקאה נמסר כי למרות הסגירה, ההתקנות שנקבעו בבית הצרכנים מתקיימות כרגיל. לקוחות שמעוניינים בכל זאת לקנות באיקאה, יוכלו לעשות זאת דרך אתר שפע אונליין, חברת ההובלה של איקאה. המחיר למשלוח – 250 שקל.

במהלך זה מצטרפת איקאה לרשתות קמעונאיות רבות בישראל שסגרו אתמול את מרבית החנויות שלהן. כמה מהרשתות, כמו שילב, בחרו להשאיר רק חלק קטן מהסניפים פתוחים. מדובר בחנויות שממוקמות ברחוב או במרכזי קניות פתוחים שעדיין פעילים. רשתות קפה ומזון מהיר עברו לעבודה על בסיס טייק-אוויי ומשלוחים, לאחר שניתנה הנחייה על איסור ישיבה במקומות הללו.

גם בענף הביגוד וההנהלה מרגישים היטב את השלכות המשבר.  הרשתות קסטרו ופוקס הוציאו עובדים לחופשה ללא תשלום, ואילו קבוצת מאץ' ריטייל זכיינית H&M, COS ו-DAISO JAPAN בישראל, מצאה פתרונות תעסוקתיים לעובדי החנויות והמרכז הלוגיסטי. רשתות אחרות עדיין לא הודיעו מה יעלה בגורל העובדים בשבועות הקרובים, בהם המשק צפוי להיות משותק.

הנהלות הקניונים בארץ הודיעו לשוכרים על הקלות: בקניוני עזריאלי בחרו בפריסת דמי השכירות, החלטה שעוררה תרעומת בקרב השוכרים. בקבוצת ביג לעומת זאת, ויתרו על רוב שכר הדירה ודמי הניהול. גם השוכרים במליסרון ובקניון הזהב התבשרו כי יקבלו הקלות רבות.

 חופשה ללא תשלום בעקבות הקורונה – מה צריך לדעת

כמה תעלה השבתת המשק בעקבות הקורונה