שוק ההון    

בזק – ירידה של 27% ברווח הנקי ל-234 מיליון שקל; ההכנסות ירדו ב-5% ל-2.3 מיליארד שקל

שלמה רודב יו"ר בזק

בזק מדווחת על ירידה בהכנסות ברבעון השלישי שהסתכמו בכ-2.30 מיליארד שקל לעומת כ-2.42 מיליארד שקל ברבעון השלישי אשתקד, ירידה בשיעור של כ-4.7%.

הרווח הנקי של בזק ברבעון השלישי הסתכם בכ-234 מיליון שקל לעומת כ-322 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, ירידה של כ- 27.3%. את הירידה ברווח הנקי מסבירים בבזק בעיקר מהירידה ברווח התפעולי אשר קוזזה בחלקה ע"י הקיטון בהוצאות מסים.

הרווח התפעולי ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכם בכ-429 מיליון שקל, לעומת כ-544 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, ירידה של כ- 21.1%.

ה- EBITDA ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכם בכ- 976 מיליון שקל (שיעור EBITDA של 42.4%) לעומת כ- 980 מיליון שקל (שיעור EBITDA של 40.6%) ברבעון השלישי אשתקד, ירידה של כ- 0.4%.

שלמה רודב, יו"ר בזק, מסר כי "אנו ממשיכים להתקדם ביישום תכנית אסטרטגית חדשה של קבוצת בזק, המקיפה את הפעילויות בכל החברות. התכנית נותנת מענה לאתגרים עימם מתמודדת הקבוצה ולצרכים העתידיים המתהווים בסביבת שוק התקשורת, זאת בתוך המגבלות הרגולטוריות המורכבות המוטלות על החברה.

"לאחרונה, פתחנו במו"מ עם ועדי העובדים בחברות הבנות על מנת לאפשר, בהסכמה, מהלכי התייעלות בחברות הבנות, yes, פלאפון ובזק בינלאומי, מתוך הבנה כי יש צורך בהתייעלות לאור מצב השוק, החברות, הדרישות להשקעות גדולות בתשתיות ורמת התחרותיות בשוק. במקביל, אנו מקדמים בבזק קווי המשך פרישה של עובדים, בהתאם לתנאי ההסכם הקיבוצי.

"בנוסף, החברה מנהלת תהליך בחינה מסודר להקמת תשתית אינטרנט אולטרה מהירה מבוססת סיבים אופטיים, תוך הידברות עם הרגולטור. לבזק יש תשתית תקשורת מצויינת, המספקת קצבים גבוהים לכל בית בישראל, מקריית שמונה ועד אילת. כפי שהתרחש בעבר, גם כעת בזק היא היחידה שיכולה לקדם את ישראל לרשת התקשורת של הדור הבא בפריסה כלל ארצית וזאת בזכות המצויינות של החברה ופריסתה בכל רחבי ישראל".

חברת בזק קווי סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות  שהסתכמו בכ-1.043 מיליארד שקלים. הרווח התפעולי בפעילות הקווית הסתכם בכ-451 מיליון שקל לעומת כ-492 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, ירידה של כ-8.3%.

ה-EBITDA בפעיות הקווית ברבעון השלישי הסתכם בכ-669 מיליון שקל לעומת כ-678 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד, ירידה של כ-1.3%.

מספר קווי האינטרנט כולל קווים סיטונאיים הסתכם בסוף הרבעון השלישי בכ-1.66 מיליון, דומה לרבעון השני 2018. בסיס הקווים הנמכרים במסגרת השוק הסיטונאי ממשיך במגמת צמיחה והסתכם בכ-617 אלף קווים, גידול של כ-17 אלף קווים לעומת הרבעון הקודם. בשנה האחרונה גדל מספר לקוחות השוק הסיטונאי בכ-133 אלף לקוחות.

בוקר טוב, בזק – לאן נעלם ההון? למה ירדו הרווחים?