שוק ההון    

ביולייט – מניות נוספות של איי-אופטימה נמכרו לסינים בתמורה לכ-12 מיליון דולר

סוזנה נחום זילברברג מנכלית ביולייט

הושלם השלב השני בעסקת השקעה ומכירת מניות  איי אופטימה המוחזקות בידי ביולייט.  קאנגהונג (Chengdu Kanghong Pharmaceutical Group), חברת תרופות סינית ציבורית הנסחרת בבורסת שנזן, רכשה מבעלי המניות של איי אופטימה, ובכללן ביולייט, כ-41% ממניות איי אופטימה תמורת 17.2 מיליון דולר ותעלה להחזקה של 60% באיי אופטימה.

המניה של ביולייט עולה כעת במסחר בבורסה בתל אביב בבכ-6% המעמיד את שווי השוק של ביולייט על כ-68 מיליון שקל.

רכישה זו מצטרפת להשקעה של 7 מיליון דולר שביצעה קאנגהונג באיי אופטימה לפי שווי של 30 מיליון דולר, לפני הכסף, במרץ 2018. חלקה של ביולייט בתמורת השלב השני שהושלם כעת עומד על כ- 12 מיליון דולר.

השלמתם של השלבים השלישי והרביעי להסכם הרכישה וההשקעה יתבצע במהלך הרבעון השני של שנת 2019 והרבעון השני של שנת 2021, בהתאמה. שלבים אלו יכללו רכישת יתרת המניות של איי אופטימה מבעלי מניותיה כולל ביולייט על ידי קאנגהונג, כ-20% בכל שלב, לפי שווי חברה של איי אופטימה של בין 40.5 ל- 56.25 מיליון דולר, אשר יקבע בהתאם לתוצאותיה התפעוליות של איי אופטימה.

מביולייט נמסר כי השלמתם העתידית של השלב השלישי והרביעי להסכם ההשקעה והרכישה, צפויה לייצר לביולייט תזרים מזומנים ברוטו נוסף של בין כ-11 מיליון דולר לכ- 15.3 מיליון דולר, כך שסך תזרים המזומנים ברוטו הצפוי של ביולייט ממכירת כלל מניותיה באיי אופטימה בשלבים השני עד הרביעי (כולל), יסתכם לכ- 23 מיליון דולר עד כ-27 מיליון דולר.

מביולייט נמסר כי בנוסף להסכם ההשקעה והרכישה, נחתם בין איי אופטימה לחברת התרופות הסינית הסכם הפצה בלעדי עבור מערכת IOPtiMate של איי אופטימה בסין, לכ-3 שנים לפחות. במסגרת הסכם הפצה זה הושלמה מכירה ראשונה של מערכת ה- IOPtiMate של איי אופטימה לבית חולים  מוביל בסין המתמחה בתחום העינים.

קאנגהונג נוסדה בשנת 1996 והפכה לחברה ציבורית בשנת 2015. החברה עוסקת במחקר ופיתוח, ייצור, שיווק ומכירת תרופות, בעיקר בתחום העיניים. לחברה מעל 4,000 עובדים ומספר חברות בנות.

סוזנה נחום זילברברג, מנכ"לית ביולייט אמר לאחר פרסום ההודעה כי: "אנו שמחים על השלמת השלב השני והמהותי מבין הארבעה במימוש העסקה למכירת איי אופטימה לחברה מובילה בסין בתחום העיניים. עסקה זו מהווה דוגמא ליישום האסטרטגיה אשר אנו מובילים למסחור פתרונות רפואיים ייחודיים בתחום העיניים בשווקי יעד משמעותיים. התמורה הנוכחית עבור חלק ממניותינו באיי אופטימה במסגרת השלב השני של העסקה, כמו גם התמורה הצפויה מהשלבים הבאים הצפויים בעסקה ממכירת יתר המניות שלנו בה, ישמשו אותנו לתמיכה בפעילות הפיתוח, במאמצי שיווק ובשיתופי פעולה בעסקאות עתידיות. בכוונתנו להמשיך לפעול לקידום ומסחור הפתרונות הרפואיים הנוספים שלנו תוך הצפת ערך נוספת עבור בעלי מניותינו."

ביולייטעוסקת בהשקעה, ניהול וקידום של פתרונות ייחודיים, אשר מטרתם לתת מענה לצורך ממשי הקיים בתחום מחלות העיניים. בנוסף, החברה משקיעה בתחום הדיאגנוסטיקה הסרטנית באמצעות מיקרומדיק טכנולוגיות בע"מ חברה ציבורית שמניותיה רשומות למסחר בבורסה בתל אביב.