חדשות    

ביטוח לאומי מקים צוות לבדיקת זכויות העצמאים

המוסד לביטוח לאומי

מנכ"ל ביטוח לאומי, מאיר שפיגלר, הודיע  כי הקים צוות לבדיקת זכויות העצמאים והפרילנסרים.  הצוות יבחן את נושא ביטוח האבטלה לעצמאים והשירות הניתן להם מהביטוח הלאומי.הצוות הושג ראשון למחאת קבוצת אני שולמן, מחאת העצמאים. עם זאת, כל המלצה של הצוות תחייב הסכמה מצד המערכת הפוליטית והאוצר.

אחת הטענות המרכזיות של עצמאים היא שלמרות שהם זכאים לרוב קצבאות הביטוח הלאומי, חוק הביטוח הלאומי לא מאפשר להם זכאות לדמי אבטלה לעצמאים, כפי שהם דורשים. בכנסת ה-20 נדונה הצעת חוק להנהגת ביטוח כזה, אך זאת לא עברה.

. גם בתאונת עבודה, עצמאי זכאי לתשלום על תשעת הימים הראשונים מהמעסיק, לעומת העצמאי שצריך לכסות זאת בעצמו. כדי לסייע לעבודת הצוות, הביטוח הלאומי יפעיל השבוע "זירת היוועצות"מקוונת שאליה יוכלו העצמאים להיכנס, לתת עצות ולהשיב לשאלות. הנושאים שיועלו להתייעצות עם הציבור יעסקו בסיוע לעצמאי במצבי פגיעה או אובדן הכנסה, בשירות שניתן לעצמאים, בחופשת לידה לעצמאיות וכיוצא בזה.

בשלב הבא בביטוח לאומי מתכננים שולחנות עגולים עם עצמאים ופרילנסרים, נציגי הארגונים המייצגים עצמאים, יועצי המס ורואי החשבון ונציגי מחאת השולמנים. תופעת העצמאים הפרילנסרים התרחבה בשנים האחרונות עקב אפשרות ההעסקה מרחוק.

מנכ"ל ביטוח לאומי, מאיר שפיגלר, אמר כי "חשוב לנו להתאים את ההמלצות שלנו לממשלה לשוק העבודה המשתנה. אנו שואפים לתת את הסיוע המקסימלי לציבור בכלל ולעצמאים בפרט. זו הסיבה שחשוב לנו שהם יהיו חלק משמעותי בתהליך ושקולם יישמע ויקבל ביטוי בהחלטות".

מיהו עצמאי שאינו עונה להגדרה – ומהו דין ביטוח לאומי לגביו

לראשונה: הוצאות ביטוח לאומי עולות על ההכנסות – מה ההשלכות?

דואגים לחורף חם: ביטוח לאומי יעביר מענקי חימום למאות אלפי זכאים