חדשות    

ביטוח סיעודי קבוצתי – בני 55 ומעלה יוכלו להצטרף לביטוח בקופות חולים

הביטוח הסיעודי הוא ביטוח חשוב אבל היה קיים בו מנגנון אבסורדי – כאשר עבדתם קיבלתם ביטוח סיעודי (הסדרים של ההסתדרות, קרנות פנסיה ). אבל את הביטוח הסיעודי דווקא צריך בגילאים מאוחרים יותר, לא בגיל עבודה. על רקע זה נוצר ואקום ענק – רבבות ומאות אלפי עובדים שאין להם ביטוח סיעודי למרות שהם שילמו על ביטוח סיעודי בתקופות קודמות יותר.

והנה נמצא פתרון – הם יוכלו להצטרף ללא בדיקה רפואית לביטוח דרך קופות החולים. הביטוח דרך קופות החולים, חשוב להדגיש הוא הביטוח שנחשב הכי "חזק" כיום – שקורה משהו וצריך את הביטוח, מתחיל בלגן שלם – מסמכים, בירוקרטיה, ובזמנים כאלו קשה להתמודד מול חברות הביטוח שמתעקשות לעשות בדיקות, לקבל מסמכים, לטרטר את הסיעודיים, ובמקרים רבים לא לאשר את המקרה ככזה שמצריך קצבה. בביטוח של קופות החולים יש למבוטחים "אבא", הקופה נלחמת על הקצבה, ולכן גם שיעור האישורים דרך הקופה לעומת ישירות דרך חברות הביטוח, הוא גבוה יותר.

לאחרונה, פרסמה, רשות שוק ההון את ההוראות החדשות שנותנות תוקף רשמי להסכמות לגבי הביטוח הסיעודי הקבוצתי, כפי שהושגו בין הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון דורית סלינגר, שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. על פי ההוראות: בימים הקרובים, כל המבוטחים הזכאים שהם בני 55 ומעלה יקבלו מכתב מחברת הביטוח בה היו מבוטחים בביטוח קבוצתי, עמו ניתן יהיה לגשת לקופת החולים על מנת להצטרף לביטוח הסיעודי הקבוצתי של הקופה ללא תהליך של חיתום רפואי.

 כלל המבוטחים בביטוח סיעודי קבוצתי שהסתיים לאחר ה-31 באוגוסט 2017, שגילם 55 ומעלה, יוכלו לממש את זכאותם ולהצטרף לפוליסת ביטוח סיעודי בקופת החולים בה הם חברים, ללא בחינת מצבם הרפואי.

בשורה זו אשר מבטיחה ביטוח סיעודי יציב בכיסוי ראוי ובמחיר זמין, היא פרי ההסכמות שהושגו לאחרונה בין הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון דורית סלינגר, שר האוצר משה כחלון ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. נזכיר כי מתן האפשרות למבוטחי ביטוח סיעודי קבוצתי קצר טווח, להצטרף לביטוח הסיעודי בקופות החולים ללא צורך בבדיקה רפואית, הושג לאחר מו"מ ממושך בין הצדדים תחילה למבוטחים בני 60 ומעלה ולאחר מכן, בהסכמה משותפת, הוחלט על הורדת הגיל המזכה בפטור מחיתום מ-60 ל-55, תוך הרחבת הזכאות לאלפי מבוטחים נוספים.

ההוראות החדשות שפרסמה  רשות שוק ההון להסדרת הנושא, נותנות תוקף חוקי להסכמות ומאפשרות למבוטחים לממש את הזכאות בפועל ולהבטיח את המשך הביטוח הסיעודי במספר צעדים פשוטים. בהתאם להוראות החדשות, כל המבוטחים הזכאים, בני 55 ומעלה אשר פוליסת הביטוח הסיעוד הקבוצתית שלהם (לרוב מדובר בפוליסה של מקום עבודה) הסתיימה לאחר ה-31 באוגוסט 2017, יקבלו בימים הקרובים מכתב מחברת הביטוח שבה היו מבוטחים, המודיע להם, באופן אישי, על זכותם להצטרף לביטוח סיעודי בקופת החולים שלהם, תוך פירוט תנאי הזכאות המלאים. מכתב זה יהווה למעשה את האישור שניתן יהיה לגשת עמו לקופת החולים על מנת להצטרף לביטוח הסיעודי ללא תהליך של חיתום רפואי. המבוטחים הזכאים יוכלו להצטרף לפוליסות קופות החולים עד 31 ביולי 2018, או תוך 120 יום מסיום פוליסת הביטוח הקבוצתי שלהם, לפי המאוחר מבין שני המועדים.