תוכן ממומן    

בית מכירות פומביות הראשון לשעוני וינטג' בישראל

ברץ משדר באולימפיאדת לונדון 2012. צילום- יח"צ

תרשמו לעצמכם ביומנים, בימים אלו נפתח בקניון "ארנה" בהרצליה בית המכירות הפומביות הראשון בישראל לשעוני וינטג' ואספנות watch collect וכולכם מוזמנים.

 זהו גם  זמן טוב לפשפש בבוידעם בעליית הגג ובמגירות, אולי תמצאו שם איזה אוצר שלא ידעתם עליו.

"מחירם של שעונים ישנים עולה כל הזמן לאורך השנים, שעון שנרכש ונשמר בקופסא המקורית שלו יכול להיות שווה פי עשרה ויותר ככל שהזמן עובר.

שעונים שיוצרו לפני 40 שנה ויותר נחשבים לשעוני וינטג'. שעונים שנעשו דאז בעיקר בעבודת יד והם בעלי מנגנון מכני (מתיחה או אוטומטי) ולא קוורץ עם סוללה.אם בנוסף מצורפות אל השעונים ניירת המעידה על המקוריות ותאריך הרכישה זו עסקה שתעניין מאוד אספנים שישמחו לשלם המון כסף על הפריט".

הדובר הוא לא אחר מאשר קמי ברץ, שדר הספורט המהולל, אך מאחורי המיקרופון וגלימת עורך הדין אשר משמשת אותו ביוםיום כעורך דין לנזקי גוף, ישנה נפש עדינה שבמשך שנים אוספת שעוני וינטג׳.

"הכל החל כשהייתי נער צעיר והתחלתי לאסוף עטים, מטבעות ואפילו קופסאות גפרורים, אבל במהלך השנים התאהבתי בעולם השעונים והתמקדתי רק בהם״.

לפני כשלוש שנים פתח ברץ בית מכירות פומביות לשעונים בלבד באינטרנט ועכשיו הגיע התור לבית מכירות פיזי.

ביקרנו בבית המכירות שנפתח לפני ימים אחדים בקניון ארנה בהרצליה.החנות משדרת יוקרה ורומנטיקה ישנה עם ניחוח מיוחד והיא תשמש קורת גג עבור המכירות הפומביות של שעוני היוקרה והאספנות ובנוסף מרכז לקנייה,מכירה,החלפות וקונסיגנציה, ייעוץ, הערכות שווי ותיקונים.

החנות בקניון ארנה בהרצליה בקומה העליונה ליד הסופרפארם (צילום: יח"צ)

על הפרטים והפריטים החשובים ביותר בעולם אספנות שעוני הוינטג' קמי ברץ הסביר בהרחבה: "קודם כל המותג הוא זה שקובע וככל שמדובר בשעון נדיר יותר מחירו עולה.

שעון שהפסיקו לייצר את הדגם שלו הופך לנחשק ויקר יותר.

שעון שלא נגעו בו שווה הרבה יותר מזה שחידשו בו איזשהו חלק.

לדוגמא האינסרט(הפחית) שנמצאת בתוך הבזל(המעגל החיצוני הבולט) של השעון.אם נחליף אותו בחדש ,נוריד מיד את ערך השעון.

 דוגמא נוספת קשורה ללוחות של השעונים.לוח מקורי של שעון יוקרתי יכול להיות שווה אלפי דולרים.תחליף אותו בחדשהורדת את ערכו באופן ניכר.

בין שעוני הוינטג׳ המבוקשים והיקרים ביותר הוא המותג הנחשק רולקס. לפני כשנתיים וחצי ,במכירה פומבית בארה"ב ,נמכר שעון הרולקס שענד שחקן הקולנוע פול ניומן באחד מסרטיו בסכום שהתקרב ל 18 מיליון דולר".

לא תמצאו נוסחה קבועה לשווי של שעון וינטג׳,מסביר ברץ,בסופו של דבר מדובר בשוק שבו המחירים נקבעים בו על פי היצע וביקוש, על פי טרנד או אופנה,יחצי ציבור למותגי על ועוד ועוד.

בבית המכירות watch collect תמצאו מאות שעוני יוקרה ואספנות,בעיקר שעוני וינטג׳ יד שנייה,חלקם נדירים ביותר .כל חובב שעונים ואספן יוכל למצוא בו שעון שידליק אותו.ואם לא,לפחות יקבל אספרסו וסימפטיה.

עשה לכם חשק לשמוע ולראות? בואו לבקר בקניון ארנה בהרצליה בקומה העליונה ליד הסופרפארם.

לתיאום פגישה ופרטים נוספים ניתן להתקשר: 054-6699222