חדשות    

בכיר באפל חשוד שהשתמש במידע פנים לפעולות לא חוקיות

על פי החשד השיל מניות בשווי של יותר מ-10 מיליון דולר לפני פרסום לציבור

על פי החשד ג'ין דניאל לווף, שהיה דירקטור בכיר לחוקים תאגידיים באפל עד פיטוריו בספטמבר, השתמש במידע חשוב שלא הובא לידיעת הציבור, ושאותו השיג בעבודה במטרה לבצע שלוש פעולות סחר לא חוקיות ב-2015 ו-2016,.הרשויות טענו בתביעה כי לווף הרוויח יותר מ-220,000 דולר בעסקאות שביצע לפני פרסומן של חדשות טובות שעליהן נודע לו .

תפקידו היה לאכוף בחברה את התקנות האוסרות סחר על סמך מידע פנים – ולכן הואשם בהפרה פלילית של תקנות אלה באמצעות השלת מניות בשווי של יותר מ-10 מיליון דולר לפני פרסום הכרזת החברה ב-2015 כי לא עמדה בתחזית מכירות האייפון.

רשות ניירות הערך של ארה"ב  הגישה נגדו גם תביעה אזרחית ועתרה לבית המשפט כדי שישיב את כל הסכומים שהרוויח ואת כל הסכומים שהוא נמנע מלהפסיד באמצעות ביצוע העסקאות  בסיס מידע הפנים לכאורה .בעקבות החקירה  אפל פיטרה את לווף.

לווף עבד בוועדה תאגידית שסייעה למנכ"ל וסמנכ"ל אפל לבחון את ציות החברה לחוקי ההגנה על המשקיעים. על פי החוקים חברות נדרשות לחשוף מידע מדויק בעיתוי המתאים. בשל חברותו בוועדה נהנה לווף דרך קבע מגישה למסמכים שהגישה אפל לרשות ניירות ערך לפני פרסומם לציבור. בתביעה ניתן כי לווף חתם לעתים קרובות על מסמכי חשיפת עסקאות סחר עבור מנהלים וחברי מועצת המנהלים, כולל סמנכ"ל השירותים, אדי קיו, וסגן נשיא ארה"ב לשעבר, אל גור, שכיהן כדירקטור במועצת המנהלים של אפל.

קולגות שלו אמרו כי לווף היה בוס תובעני אך הוגן, והוא העפיל בסולם הדרגות במחלקה המשפטית של החברה בעשר שנות עבודה באפל והיו לו תפקדי  מפתח בכל תחום – ובהם בדיקות נאותות, כלה רכישות ומימון באמצעות הנפקת אג"ח.

מידע פנים בנתוני המאקרו – יש דבר כזה?

קבצים מסוכנים – מה חושף עלינו מידע