חדשות    

בכמה עלתה הריבית על המשכנתא? היכנסו למחשבון ובדקו

קרדיט: pixabay
מעודכן ל-02/2023

בנק ישראל הודיע על העלאת ריבית הבסיס ובהתאמה גם ריבית הפריים עלתה – מהי ריבית הפריים היום? בכמה עלה החזר המשכנתא? וחשוב יותר, בכמה הוא יעלה בהמשך? היכנסו ובדקו איך העלאת הריבית משפיעה על הכיס שלכם במחשבון המשכנתא שלנו.

ריבית בנק ישראל עלתה ב-0.5% ל-4.25% וריבית הפריים כבר ב-5.25%. לא היינו בריבית כזו כבר 15 שנה ויש לזה השלכות מרחיקות לכת על ההלוואות שלנו ובעיקר על המשכנתא שלנו.

על פי בדיקת "הון מדריכים פיננסיים" ההעלאה הנוכחית תביא לעלייה של כ-100-120 שקל בהחזר החודשי של משכנתא ממוצעת, כשבשנה האחרונה עלה ההחזר של משכנתא ממוצעת בכ-1,200 שקל לכ-4,500 שקל וכ-30,000 שקל בעלות הכוללת במשכנתא ל-30 שנה.

איך משתמשים במחשבון המשכנתא?

הכניסו במחשבון "רגישות לריבית" את גובה ההחזר החודשי שלכם לפני העלייה בריבית, ואת טווח הזמן שנותר לכם לשלם משכנתא. כך תגלו בכמה ההחזר החודשי גדל בממוצע. המחשבון מתייחס למשכנתא המקובלת במשק הישראלי הכוללת גם רכיב של ריבית משתנה וגם רכיב של ריבית קבועה. מדובר בחישוב גס יחסית, אך כזה שיכול לתת מושג.

אם תרצו לקבל סכום מדויק יותר ויש ברשותכם את כל הנתונים – מלאו את הפרטים על כל מסלולי המשכנתא שלכם (תחת קטגוריית "מחשבון מסלולי משכנתא") – וגלו כמה תשלמו עכשיו.

שני המחשבונים הנוספים (החזר משכנתא וסכום משכנתא) ייתנו לכם הערכה מעודכנת לגבי המשכנתא שאתם עתידים לקחת.


למדריך משכנתא – כל מה שצריך לדעת

מחשבון מדד תשומות הבנייה