חדשות    

בלקרוק בעוד צעד של אמון בקריפטו: תשיק קרן spot לביטקוין

קרדיט: pixabay
מעודכן ל-08/2022

בלקרוק (BlackRock), חברת ניהול הנכסים הגדולה בעולם, לא נבהלת מהמשבר בשוק הקריפטו ומשיקה קרן spot (נכס בסיס) לביטקוין. הקרן תושק עבור לקוחות מוסדיים המבקשים לעקוב אחר ביצועי הביטקוין בצורה מיטבית.

בהודעת החברה נאמר כי  "למרות הירידה בשנה האחרונה בשוק הנכסים הדיגיטליים אנו עדיין רואים התעניינות משמעותית מלקוחות מוסדיים המבקשים לגשת לעולם הקריפטו באופן יעיל. ביטקוין הוא נכס הקריפטו הוותיק, הגדול והנזיל ביותר, וכרגע הוא נושא העניין העיקרי של לקוחותינו בתחום נכסים קריפטוגרפיים".

לפני כשבוע הודיעה החברה על שיתוף פעולה עם קוינבייס, בורסת הקריפטו הגדולה בעולם, במסגרתו ללקוחות בלקרוק תהיה גישה ישירה למסחר והשקעות באמצעות קוינבייס. בנוסף, יוצעו שירותי קריפטו למוסדות וגופים גדולים, שייחשפו דרך קוינבייס.

בלרוק, בניהולו של לארי פינק, היא אחד השמות האמינים והמוכרים בעולם ההשקעות, ותחת ניהולה נמצאים נכסים בהיקף של כ-9 טריליון דולר.

עוד בתחילת 2021 הכריזה הקרן על השקת שתי קרנות שמאפשרות השקעה בחוזים עתידיים על הביטקוין – BlackRock Strategic Income Opportunities ו-BlackRock Global Allocation Fund Inc. זאת בהמשך לדבריו של המנכ"ל פינק על כוונתם לבחון השקעה במטבעות דיגיטליים ושהם “יכולים להיות נכס נהדר".

אלא ש-2022 הביאה איתה ירידות חדות בשוקי ההון בעולם והמשבר הגיע גם אל שוק הקריפטו. המטבעות הווירטואליים התמוטטו בזה אחר זה כשהם מוחקים שווי כולל של כ-2 טריליון דולר וחלק מהחברות הפועלות בתחום קרסו, כגון צלזיוס הישראלית-אמריקאית שהקפיאה בתחילה את חשבונות לקוחותיה וכחודש לאחר מכן הגישה בקשה לפשיטת רגל.

לאחרונה, במקביל להתאוששות בבורסות העולם, חוו גם מטבעות הקריפטו התאוששות, והביטקוין, מטבע הדגל של התחום, טיפס ב-16% מהשפל.

לדברי אסף אלמליח, אנליסט קריפטו פיננסי בכיר בבית ההשקעות פרוקסיביט: "כניסת בלקרוק לעולם המטבעות הדיגיטליים נותנת עוד גושפנקה לשוק ולמוצרי ההשקעה הדיגיטליים. הבעת האמון של גוף בסדר גודל כזה תהווה בסיס נוח עבור כספי וול-סטריט לזרום אל עולם המטבעות הדיגיטליים".

ביטקוין – איך נוצר המטבע הדיגיטלי? מה השווי שלו (והאם זה מוצדק)? והאם אפשר להשקיע בו?

בלוקצ'יין – מהפכה במטבעות הדיגיטליים; מה זה? איך זה צפוי להשפיע עלינו? ומה מחיר הביטקוין?