חדשות    

בלקרוק: היחסים בין סין לארצות הברית ישפיעו על סקטור הטכנולוגיה

מעודכן ל-05/2021

מומחי מכון ההשקעות מסבים את תשומת לב המשקיעים להשפעתם של שינויים גיאו-פוליטיים על הזירה הכלכלית: "כל שינוי עשוי להיות בעל השפעה גדולה, במיוחד כאשר השווקים לא מצפים לכך"

מומחי מכון ההשקעות של בלקרוק, חברת ניהול הפיננסים הגדולה בעולם המנהלת נכסים בשווי למעלה מ-9 טריליון דולר, מפרסמים את סקירתם השבועית ומתייחסים לסיכונים הגיאו-פוליטיים והשלכותיהם הכלכליות, לסיכונים חדשים שיש לבחון, ולציפיות האינפלציה בארה"ב:

המומחים כותבים כי "בשבוע החולף ראינו כיצד השוק התמקד בריסטארט הכלכלי והאינפלציה, ופחות בסיכונים הגיאו-פוליטיים שעלו. הירידה בתשומת לב לסיכונים הגיאו-פוליטיים מוצדקת בשלב זה, והגיעה בעיקר עקב השינוי בממשל האמריקאי, ואנו נותרים בעמדה תומכת סיכון מבחינת השווקים".

עם זאת, הם מתריעים כי "חשוב לשים לב לכל שינוי בזירה הגיאו-פוליטית, שעשוי להיות בעל השפעה גדולה, במיוחד כאשר השווקים לא מצפים לכך. על משקיעים לשים לב לזירה זו ולוודא כי הם מוכנים לשינויים שעלולים להתרחש ולהדהד לשווקים".

המומחים מוסיפים: "ישנם כמה סיכונים חדשים שאנו שמים לב אליהם: התפרצות נוספת של מגפת הקורונה, משברים פוליטיים בשווקים מתפתחים, פיצול בסקטור הטכנולוגיה ברמה הגלובלית (חברות יצטרכו לבחור באיזה שוק ירצו לפעול), ואי התקדמות בנושא מדיניות אקלים".

לטענת המומחים, "בעוד שאנו רואים סבירות בינונית לתרחיש ראשון והשני, סיכון הפיצול בסקטור הטכנולוגיה בין ארה"ב וסין נמצא בסבירות גבוהה, למרות שאינו מקבל תשומת לב ברמה העולמית. ממשל ביידן המשיך בקו הממשל הקודם של יריבות עזה עם סין תוך התמקדות בטכנולוגיה, וסין מהצד השני העמידה בראש סדר העדיפויות להגיע למטרתה להסתמכות עצמית לחלוטין בסקטור הטכנולוגיה. אנו מאמינים שיש להשקיע בשני אפיקי צמיחה מקבילים אלו.

"לאחרונה מתגבר המתח בין סין לארצות הברית בנוגע לטאיוואן, ולמרות שאנו לא רואים סיכון לעימות צבאי בטווח הקרוב, אנו מאמינים כי בטווח הבינוני-רחוק ישנו איום משמעותי. לגבי סוגיית התקדמות ביישום מדיניות אקלים, הסיכון התייחס לכך שכלכלות אינן מצליחות להגדיל את ההשקעה הציבורית בנושא ולהניע פעולות רגולטוריות על מנת להפחית פליטות פחמן.

"אנו מאמינים שמניעת נזקי אקלים תסייע בהנעת צמיחה ותשפר את התשואה על נכסים בסיכון, ולכן אנו כוללים את ההשפעות של סיכוני האקלים ומעבר האקלים בהערכות התשואה ארוכות הטווח שלנו."

כמו כן, מומחי בלקרוק מציינים: "ציפיות האינפלציה ירדו בשבוע שעבר, בעיקר עקב ירידה משמעותית במחירי הנפט והסחורות, לאחר שמדד המחירים לצרכן בארצות הברית עלה משמעותית מהמצופה בחודש אפריל. הנתונים הכלכליים אינם יציבים, ואנו מצפים שקו זה ימשיך בזמן הריסטארט וכשברקע ביקוש גבוה והיצע נמוך".

לסיכום, המומחים כותבים: "אנו ממליצים להסתכל מעבר לתנודתיות בשוק לטווח הקרוב ונשארים תומכי סיכון, בהתבסס על ההנחה שהפד הציב רף גבוה מאוד, שרק אם יגיעו אליו נראה את הפד נסוג ממסגרת המדיניות החדשה שלו שנועדה להשאיר את התשואות נמוכות."

בלקרוק: מורידים את החשיפה לאג"ח האמריקאיות

בלקרוק – להשקיע בתחום האנרגיה הירוקה