במיטב מעריכים: מדד המחירים לצרכן יירד גם בדצמבר
חדשות    

במיטב מעריכים: מדד המחירים לצרכן יירד גם בדצמבר

בעקבות פרסום מדד המחירים לצרכן שירד ב-0.4% מעריכים במיטב כי  המדד יירד גם בדצמבר בשיעור נמוך יותרש ל0.1%. לגבי המדד בנובמבר מיטב העריכו כי המדד יירד ב-0.2% בלבד.  כמ כןו ירדו גם המחירים על נסיעות לחו"ל (תוצאה טבעית אחרי חודשי החגים – דנ"ק).גם מחיר הריהוט והלבוש רשמו ירידה (ככל הנראה עקב חגי המכירות של נובמבר – דנ"ק).

כמ כן ו חלה ירידה בקצב האינפלציה ל-0.3% בכל המדדים, ובעיקר בתחום התחבורה והתקשורת שירד ב0.45% בעקבות הייסוף בשקל  והעלייה במחיר הדלק. וכאמור מחירי הפירות שהיוו שליש מהירידה במדד.

במיטב מעריכים כי  מדד דצמבר יירד ב-0.1% ומדד ינואר ב-0.3%. בחודש זה יתייקרו המים, הארנונה והמוניות ואילו מחיר החשמל יירד. התחזית לפברואר היא לירידה של 0.1% גם כן. במיטב מעריכים שהאינפלציה ב-12 חודשים  הקרובים תהיה 0.7%. במיטב מעריכים שתעלה עקב עלייה של קצב הדיור ל-2.5% ומחכים לצעדים נוספים של בנק ישראל.

מדד המחירים לצרכן מודד את אחוז השינוי שחל במשך הזמן בהוצאה הדרושה לקניית "סל קבוע" של מוצרים ושירותים, שמחיריהם ניתנים למדידה סדירה. "סל" זה מייצג את תצרוכת של אוכלוסיית משקי הבית. המדד משמש בעיקר להצמדות שונות, לקביעת תוספת היוקר לתעריפי השכר ולניתוח מגמות המחירים במשק.

ירידה של 0.4% במדד המחירים לצרכן בנובמבר

מה באמת קורה במדדי הדירות של חודש יוני? ולמה המדדים לא אומרים הרבה?