חדשות    

במסגרת שינוי ארגוני איביי תקים מטה בנתניה

רשת הסחר איביי דיווחה על שינוי ארגוני ומבני שבו היא תמקד את הפעילות שלה בהתאם לאזורי הפעילות. במסגרת השינוי, החברה תמקד בכל אחד מהמטות האזוריים צוותים שיובילו את הפעילות שלה.

המבנה החדש, שנקרא High Potential Global Emerging Markets) HIPO ) כולל את אירופה המזרחית והדרומית, גם את סקנדינביה, מדינות חבר העמים, המזרח התיכון, דרום מזרח אסיה, סין, אפריקה, מרכז אמריקה ואמריקה הלטינית. בישראל אחד מהאזורים יהיה בנתניה.

האזורים יתקשרו להתמחויות פתרונות חדשים בתחום חווית הקונים, לדוגמה: נושא הזמינות, המשלוח והתשלום. בנוסףאיביי תציע כלים חדשים ליצוא, פתרונות לוגיסטיים ואפשרויות נרחבות יותר לתשלום עבור מוכרים וקונים כאחד.

אחד מהם הוא להתאים את אמצעי המשלוח על פי אזורים או אמצעי תשלום זמינים. לצוות הבינלאומי המוביל את הפעילות העסקית במבנה החדש, יהיה מטה בערים הבאות: נתניה, סן-פרנסיסקו, שנגחאי, סינגפור, מקסיקו ומוסקבה.  באיביי מצפים שהשינוי יאפשר למוכרים להגיע לקהלים ממוקדים יותר.

איליה קרטוב, מנהל הפעילות לשווקים צומחים של איביי: "איביי מאחדת שווקים בעלי פוטנציאל לסחר בינלאומי, לאזור אחד עצום בהובלתי. מדינת ישראל, בהיותה שוק משמעותי עבורנו, תצטרף גם היא למבנה החדש המאחד שווקים בעלי פוטנציאל גבוה. אנו רואים פוטנציאל גדול של יצוא ויבוא בישראל, וזו הסיבה בגינה אנו שואפים לשפר את חווית המשתמש הן עבור המוכרים והן עבור הקונים".

לאחרונה חברת Intercontinental Exchange, הבעלים של בורסת ניו יורק (NYSE), הגישה בקשה לרכוש את איביי שעשויה להעמיד את חברת המסחר המקוון על שווי של יותר מ-30 מיליארד דולר, כך לפי גורמים ששוחחו עם וול סטריט ג'ורנל. בעקבות כך מזנקת מניית איביי ביותר מ-7%.

כנסות החברה ירדו ב-2% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, והרווח הנקי נחתך ב-27%. מספר המשתמשים הפעילים בפלטפורמה מציג קיפאון ב-2 הרבעונים האחרונים