חדשות    

במתחם האלף בראשון לציון צפויות לקום כאלפיים דירות

 2,444 דירות במתחם האלף במערב ראשון לציון לבנייה הגיעו השבוע לשלב האישור הסופי, לפני הוצאת היתרי בנייה. התוכנית תופקדי בימים הקרובים להתנגדויות. לאחר 60 יום של דיונים בהתנגדויות תקבל תוקף סופי.

מדובר בשטח שך 330 דונם, מתוך כ-1400 דונם במתחם האלף שמצפון לסופרנלד. בסך הכל במתחם האלף יש זכויות לבניית 1.2 מיליון מ"ר של משרדים, 5,400 דירות ומעל ל-800 חדרי מלון.

התוכנית  במקום לשלושה מתחמים:  מתחם משרדים, מתחם משלוב של 600 דירות ומשרדים. התוכנית השלישית שעיקרה זכויות למגורים היא מתחם ג', שיופקד השבוע. מדובר בשטח של 330 דונם בחלק הדרומי של מתחם האלף, שגבולו הצפוני הוא אזור המשרדים החדש, מדרום רחוב אבא אבן, ממזרח מתחם ב', וממערב המשך שדרות מרילנד.

מדובר באחת התוכניות הגדולות במדינה שרוב הזכויות בה שייכות לחברות פרטיות, ועל כן היא נמכרת במחירי שוק ולא במחירי מחיר למשתכן.

לכל אחד מבעלי הקרקע זכויות בנייה לפי חלקו היחסי. משום שבמתחם ג' יש מעל ל-1,000 בעלי זכויות, הדיון בהתנגדויות יהיה ממושך. על פי הערכות, למדינת ישראל יש בשטח זכויות לבניית כ-200 דירות.

בעלי זכויות אחרים התאגדו בקבוצות שהקבוצה הגדולה ביותר מונה מעל ל-200 איש המחזיקים בזכויות לבניית כ-1,000 דירות.ב שלב זה מתברר מה היקף המדויק של הזכויות שלהם והמיקום שלה. לאחר ההפקדה הקבוצה תפעל בשני מסלולים: האחד הוא קידום עצמאי של בנייה במתכון הדומה לקבוצת רכישה: בחירה של אדריכל, ובהמשך חברה קבלנית שתספק שירותים. המסלול השני מתאים בדרך כלל לאנשים שלהם זכויות למספר דירות, שלא יכולים לממן מכיסם את עלויות הבנייה שיגיעו לאחר תשלום היטלים: במקרה כזה ההליך הוא פניה לקבלנים לקבל הצעות לעסקת קומבינציה. מעריכים כי שווי הקרקע 700-800 מיליון שקל.

צניחה של 40% במכירת קרקעות מדינה למגורים בתוך שנתיים – סכנה לעליית מחירי הדירות

יועץ מס מראשון לציון חשוד בהעלמת מס וניהול ספרים כוזבים