חדשות    

בניגוד לדעת העירייה מתוכננות 12 אלף דירות בצפון הרצליה

הותמ"ל הציגה תוכנית לבניית 12 אלף דירות בצפון העיר. בעירייה אומרים שזה בניגוד להחלטתה, להחחלטת התושבים ולהבטחות כחלון. היא מצידה הציגה תוכנית לבניית 15 אלף דירות ברחבי העיר

קבינט  הדיור החליט על הקמת 12 אלף יחידות דיור בצפון הרצליה. זאת בניגוד לעמדת העירייה.  הדירות צפויות לקום על שטח שדה התעופה. התוכנית היא של ותמ"ל – הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים.

על פי ההערכות בעירייה, מטה הדיור היה צפוי הלמתין עם החלטה ולא להחליט בעצמו בלי הסכמת העירייה והתושבים.  חבר המוצעה מטעם "החופש לבחור" אף הציג הקלטה של שר האוצר ביוטיוב, ובה הוא מבטיח כי יפעל בשיתוף ראש העיר וכי  השמועות על הבנייה המסיבית המתוכננת בעיר אינן נכונות.

בעיריית הרצליה אף אמרו שהעיתוי שנבחר הוא תמוה, משום שבימים אלו מגבשת העירייה בשיותוף התושבים תוכנית מתאר כולל תוכנית לרובע המתוכנן בצפון העיר. בעוד שלושה חודשים צפויה העירייה להציג את התוכנית  לוועדה המחוזית, שעובדת תחת מטה הדיור. בעירייה לא מבינים לשם מה הדחיפות.

לפי תוכנית המתאר של עיריית הרצליה, עד 2035 צפויה העירייה להקים 15 אלף יחידות דיור, שלטענתה תספק את צורכי תושבי העיר כולל הזוגות צעירים ל-15 שנה. עוד נמסר מהעירייה כי רוב תושבי הרצליה מתנגדים לבנייה בהיקפים שמציעה וותמ"ל בצפון העיר בלבד.

מהותמ"ל נמסר בתגובה: "פעילות הותמ"ל כוללת הקפדה מקצועית חסרת פשרות על תהליכי תכנון איכותיים. במידה ובמהלך קידום מתחמי תכנון יעלה צורך בפתרון סוגיות מקומיות ומרחביות – צוות הותמ"ל יפעל יחד עם הרשות המקומית וגופי הממשלה הנוגעים לדבר עד ליצירת מענה הולם והטמעתו בתכנית כדי שתהא ברת מימוש".

הרצליה אמרה לא לתמא 38 – היא צודקת

בהוראת בית המשפט – התוכנית בכפר אזר תחזור לדיון מחודש בותמל

תכנית 3700 בת;א – איחוד וחלוקה מחדש לבניית 12 אלף יחידות דיור