הפועלים עוקף את הבנקים בסיבוב: משיק פיקדון בריבית שנתית של 4.61%
חדשות    

הפועלים עוקף את הבנקים בסיבוב: משיק פיקדון בריבית שנתית של 4.61%

מעודכן ל-01/2023

עד כה פיגר בנק הפועלים מאחורי בנקים אחרים שהציעו פיקדונות בריביות גבוהות יותר משלו, ונראה כעת כי הוא סוגר את הפער.

 

בישיבת הוועדה המוניטרית הראשונה לשנת 2023, צפוי בנק ישראל להעלות את הריבית ב-0.5% נוספים לרמה של 3.75%. עוד לפני העלאת הריבית, משיק בנק הפועלים חיסכון לתקופה של 18 חודשים (ללא תחנות יציאה) עם מענק ברוטו לתקופה כולה בגובה של 7% – "חיסכון מנצח לשנה וחצי"המגלם ריבית שנתית קבועה (לא צמודה) בשיעור של 4.61%, הגבוהה משמעותית משיעור ריבית בנק ישראל.  

פיקדונות לשנה בבנקים אחרים מוצעים, לפני העלאת הריבית, בריביות נמוכות יותר, למשל 3.2% בבנק ירושלים, 3.5% בבנק מזרחי ו-3.75% בבנק דיסקונט.

עם זאת, יש לזכור כי הפיקדון של הפועלים הוא לשנה וחצי בלי יכולת יציאה מוקדמת, ובהנחה שריבית בנק ישראל תמשיך לעלות, ייתכן מאוד שהיא תעקוף את הריבית בחיסכון של בנק הפועלים שיישאר סגור, כך שהמפקידים בו עלולים להפסיד.

לדברי דלית רביב, משנה למנכ"ל בנק הפועלים והממונה על החטיבה הקמעונאית, "המוצר שאנו מציעים היום מבטא את מחויבותנו להמשיך ולהציע ללקוחות הצעות ערך אטרקטיביות במיוחד בתקופה שבה הריבית במשק עולה. אנו נמשיך להציע מוצרים אטרקטיביים נוספים לקהל לקוחותינו".

 הסכום המינימלי להפקדה לחיסכון הוא 1000 שקל והסכום המקסימלי עומד על מיליון שקל ללקוח. תנאי החיסכון יהיו כפי שייקבעו בין הבנק ללקוח.  

ראשית, צריך להדגיש כי אומנם נכון לעכשיו הריבית המוצעת גבוהה מריבית בנק ישראל, אבל אחרי מס הריבית תהיה בעצם 3.92%, ובהנחה שריבית בנק ישראל תמשיך לעלות, ייתכן מאוד שהיא תעקוף את הריבית בחיסכון של בנק הפועלים שיישאר סגור לשנה וחצי, כך שהמפקידים בו עלולים להפסיד.