עסקים קטנים    

בעלי עסקים, מאיפה תיקחו תמונות בחינם?

היום אי אפשר לנהל אתר בלי עמוד פייסבוק ואתר. אלו מצריכים לעיתים קרובות עדכונים. לא לכל אירוע שלכם התמונות מהחנות או מהעסק יתאימו. כמו כן צריך לגוון בתמונות. והדבר קשה שבעתיים בעסקים שאינם מבוססים על תמונות כמו תרגום או פסיכולוג. הבעיה היא שלתמונות ברשת יש לעתים זכויות יוצרים ויש לשים לב מה הזכויות הנוגעות אליהן. יש תמונות שנצטרך לרכוש כמו בשאטרסטוק או מצלמים מקצועיים. יש תמונות שבהן נתבקש רק לתת קרדיט ליוצר, לעתים עם קישור ולעתים בלעדיו. לעתים הן נחלת הכלל. לעתים מותר לעשות בהן שימוש אך לא מסחרי ולעתים מותר להשתמש בהן אך לא לעבד אותן. הכירו את אתרי התמונות בחינם שיחסכו לכם תביעות:

Pixabay ו-Pexels

שני אתרים דומים עם אותו רעיון. מאגר גדול שבו תמונות בחינם ואף רבות מהן חופוות, אפשר להוריד אותן בחינם ויש גם סרטונים. לא תצטרכו לתת קרדיט ליוצר אם כי נהוג ורצוי לתת קרדיט לאתר שמממנו התמונות נלקחו.

free images

גם בו מאות אלפי תמונות שונות לצרכים פרטיים או לצרכים מסחריים. התמונות ניתנות בחינם ואין צורך לתת קרדיט ליוצר. שימו לב שאתר מקדם את מאגר Istock שהנו מאגר תמונות בתשלום. אל תתבלבלו ביניהם. התמונות החינמיות למטה

Flickr

אתם בטח מכירים את פליקר, אתר שיתוף התמונות הוותיק. אבל הידעתם שבמנגנון החיפוש שלו אפשר למצוא תמונות לשימוש חופשי? איך? פשוט מאוד. בהגדרות החיפוש המתקדם מסמנים  creative commons

ויקיפדיה

אומנם בוויקיפדיה התמונות לא מאוד שיווקיות כמו באתרים הקודמים אבל אלו טובות לצרכים רשמיים. שימו לב שרוב התמונות מחייבות מתן קרדיט ליוצר או קישור לתמונה באופן בולט. חלק מהתמונות הן נחלת הכלל.

Unsplash

אתר מאוד מגוון המציע שלל תחומים: ספורט, טבע, בריאות, יופי, עסקים, אוכל, נופש ועוד. כל התמונות באתר ניתנות לשימוש חופשי וללא צורך מתן קרדיט ליוצר.

Foter

הייחוד של פוטר הוא תמונות ברמה מאוד גבוהה להורדה ולשימוש חופשי ומסחרי.לרוב התמונות אין צורך במתן קרדיט .

freepic

אתר אינטרנט נוסף הוא אתר פריפיק. באתר ניתן למצוא מגוון של תמונות להורדה תחת רישיון המופיע לצד התמונה. ככלל, התמונות מחייבות מתן קרדיט ליוצר וכן קישור לעמוד התמונה באתר. עם זאת, כן אפשר להשתמש  בו לצרכים מסחריים.

בנוסף לכך, ניתן להוריד באתר גם תמונות ווקטור וגם קובצי PSD כדי ליצור לוגו לעסק, כרטיס ביקור ועוד. קבצים אלו ניתנים לשימוש על ידי תוכנות לעריכת תמונות כגון פוטושופ ואחרים.

Splitshire

אתר עם תמונות חינמיות להורדה באיכות גבוהה וגם כאן אין שום זכויות יוצרים. האתר מכיל המון תמונות איכותיות ואומנותיות וניתן לחפש בו לפי קטגוריות כמו: אוכל, טכנולוגיה, טבע, פרחים, חתונות וכו’. כדאי.

StockSnap.io

 StockSnap.io.  מציע מבחר ענק של תמונות מהקטגוריות המובילות. ניתן לבדוק מהם החיפושים הפופולאריים באתר, מהם התמונות המגמתיות ביותר ומיון על פי מספר הורדות. כמו אתרים אחרים לעיל, ניתן לחפש איזה תמונה שרק תרצו.

התמונות באתר ניתן לשימוש חופשי, לצרכים פרטיים ועסקיים וכן ללא צורך במתן קרדיט ליוצר

מאגרים קטנים יותר

Gratisography

Gratisography הוא מאגר קטן שאפשר לסמוך עליו. התמונות ניתנות לשימוש חופשי ללא מגבלות.

Picography

אתר שבו צלמים משתפים את העולם עם התמונות שלהם. המאגר קטן ביחס למאגרים מעלה אבל התמונות חינם ואף ללא צורך במתן קרדיט.

מאגרים ישראליים

אוקיי, אבל העסק שלי בישראל. לפעמים אני רוצה תמונות עם הקשר ישראלי, כמו חג רלוונטי, מקום בארץ. איפה אפשר למצוא תמונות?

אוסף התמונות הלאומי

אוסף התצלומים הלאומי הוא מאגר התמונות של מחלקת הצילומים של לשכת העיתונות הממשלתית של משרד ראש הממשלה. שם תמצאו תמונות של ראשי ממשלה ונשיאי המדינה וכן תמונות נוספות של טבע, כמו פרחים, חיות, מקומות ואחרים. התמונות ניתנות להורדה בכפוף לתנאי השימוש, לעתיים עם מתן קרדיט לצלם, לעתים למאגר. חלק מהתמונות באתר לא ניתנות לשימוש כלל.

פיקיוויקי

גם פיקווקי הוא מאגר תמונות ישראלי. לשיתוף חופשי. במאגר יש הרבה תמונות ותצלומים שונים הקשורים לישראל או לחברה הישראלית. התמונות ניתנות לשימוש חופשי ללא תשלום  אך תמורת מתן קרדיט ליוצר.

איפה עוד אפשר למצוא תמונות

לא מצאתם תמונה שאתם מחפשים באתרים? יש דרכים נוספות למצוא תמונות לשימוש חופשי. למשל חפשו תמונה עם המילה יח"צ, בדקו שאכן הקרדיט הוא יח"צ. אלו תמונות הנשלחות לעיתונים לצורך קידום האדם, החברה או המוצר ולרוב אינן מצריכות קרדיט או לפחות רק קרדיט יח"צ. כך גם הודעות דוברות או מאתרים ממשלתיים לרוב מגיעות ללא קרדיט במטרה לקדם את הגוף או האישיות. אם אתם מוכרים מוצר ממותג, ואתם רק הקמונאים ולא היצרנים שלו, סביר להניח שתמצאו תמונות שלו ללא חיוב קרדיט באתרי הסחר האלקטרוני, מאמזון עד זאפ.

איך תהפכו תמונות לטבלת אקסל?

ארבע אפליקציות לשדרוג הסמארטפון