חדשות    

בעקבות גל התאבדויות בפראנס טלקום: בכירים לשעבר בחברה נשלחו לכלא

תמונה:PIXABAY
מעודכן ל-12/2019

הבכירים ובהם דידייה לומבארד שכיהן כמנכ"ל החברה, הורשעו בהטרדת עובדים כחלק מתוכנית ארגון מחדש שנועדה לצמצם את כוח האדם; דבר שהסתיים במותם של עשרות עובדים

שבעה בכירים לשעבר בחברת פראנס טלקום ובהם מי שהיה מנכ"לה של חברת התקשורת הצרפתית ירצו עונשי מאסר, לאחר שהורשעו בהטרדת עובדים בעשור הראשון של המילניום שהסתיימה בשורת מקרי התאבדות. במהלך המשפט נבחנו 39 מקרים של עובדים, בהם 19 ששמו קץ לחייהם ו-12 שביצעו ניסיון התאבדות. האחרים היו במצב של דיכאון קליני או שלא היו מסוגלים לחזור לעבוד.

הפרשה תיזכר בשל היותה הפעם הראשונה שבה בית משפט בצרפת מכיר במונח "הטרדה מוסדית". בית המשפט גזר על המנכ"ל לשעבר דידייה לומברד ועל הבכירים לשעבר לואיז-פייר וונס ואוליבר ברבר, מאסר של 12 חודשים, מהם שמונה על תנאי. כמו כן הוטל עליהם קנס בסך 15 אלף אירו. ארבעה מנהלים אחרים לשעבר נמצאו אשמים בשותפות לדבר עבירה ונגזרו עליהם ארבעה חודשי מאסר בפועל וקנס של 5,000 אירו. החברה ששינתה מאז את שמה לאורנג', נקנסה ב-75 אלף אירו.

גל ההתאבדויות בפראנס טלקום התרחש במקביל לתוכנית ארגון מחדש שהוביל לומברד, שכללה הפרטה וחילוץ ממשלתי. המטרה הייתה לצמצם את כוח העבודה ב-22 אלף עובדים בתוך שלוש שנים. לצורך כך ננקטו שיטות שכללו הרחקת עובדים מבני משפחותיהם באמצעות העברתם למשרדים מרוחקים, העברתם לתפקידים תובעניים במיוחד או הורדתם בדרגה.

באיגוד העובדים האשימו את ההנהלה בשימוש "בשיטות אלימות במיוחד של הטרדה מוסדית" על מנת לאלץ את העובדים לפרוש. לומברד אף מואשם שאמר למנהל בכיר אחר: "אני אוציא אותם מפה. דרך החלון או דרך הדלת". הוא התפטר מתפקידו ב-2011.

איך יודעים שהארגון לפני סבב פיטורים?

פיטורים במעריב – העיתון היומי ייסגר