קניות באינטרנט    

בעקבות הבלאק פריידי: אתרי המסחר צמצמו את עבודתם עם דואר ישראל

pixabay
מעודכן ל-02/2020

העומסים והעיכובים שגרמו חגי הקניות באינטרנט הסבו נזק רב לאתרי האי-קומרס: פלטפורמת USHOPS טענה להפסד של כ-3.5 מיליון שקל ובחרה להפסיק לעבוד בבלעדיות עם הדואר; חנות וירטואלית למכירת מוצרי חשמל הצהירה על נזקים כספיים ותדמיתיים קשים – והם לא לבד הדואר טוען בתגובה: המידע חלקי ומטעה

אתרי האי-קומרס מצהירים על נזקים כבדים שנגרמו להם בעקבות הבלאק פריידיי, הסייבר מאנדיי ושאר חגי הקניות באינטרנט, שיצרו עומסים ועיכובים ארוכים במשלוחי החבילות שהוזמנו מחו”ל לישראל. כעת נדמה כי הדואר הוא זה שישלם את המחיר.

כך למשל בחרה USHOPS, שמפעילה פלטפורמה לשילוח חבילות מארה”ב, להפסיק לעבוד בבלעדיות עם דואר ישראל לאחר עשר שנים של שיתוף פעולה.

ההחלטה התקבלה לאחר שהחברה הצהירה כי נגרם לה נזק שמוערך ב־3.5 מיליון שקלים, בעקבות עיכובים במשלוחים שהוזמנו דרכה מחו”ל בתקופת הבלאק פריידיי.

לקוחות של החברה דיווחו כי משלוחים התעכבו במשך שבועות רבים, והחברה פיצתה אותם בעלות המשלוח של החבילה. בשל כך העבירה החברה 60% מהפצת המשלוחים ל"בר הפצה" והשאירה רק 40% מכמות המשלוחים בדואר.

מנכ"ל USHOPS ירון בן אלי הסביר את ההחלטה ואמר: “החלטנו להוסיף חברת הפצה נוספת, במטרה לייצר תחרות בין הספקים ברמת השירות”. גם אתר LastPrice, שמתמחה במוצרי חשמל, עבד עם דואר ישראל, ולאחר הבלאק פריידיי חבר למפיצים חלופיים. לדברי המנכ”ל ליאור חמו, עשרות חבילות אבדו בדואר, והדבר הסב לאתר “נזק תדמיתי וכספי עצום”.

מדואר ישראל נמסר בתגובה: “אנו מברכים על כל תחרות. המידע המתואר מטעה – שכן אותן חברות ממשיכות לפעול באמצעות דואר ישראל. בנוסף חברות אחרות שלא מצוינות התווספו והגדילו את היקפי פעילותן”.

בקרוב משלוחי דואר ישראל מחו"ל יקרים יותר ואיטיים יותר?

בעקבות האינטרנט זינק הרווח של דואר ישראל ב-470%