חדשות    

בעקבות הפסדי יס תפסיק בזק לחלק דיבידנדים

החברה ככל הנראה שחקה את ההון העצמי שלה בעקבות המחיקות, ולכן לא תוכל לחלק דיבידנדים בשנתיים הקרובות

לאחר פרסום דוחות החברה לשנת 2018, ובעקבות הפסדי חברת יס, הודיעה בזק   על ביטול מדיניות חלוקת הדיבידנדים לשנתיים הקרובות. מכאן נובע שהחברה ככל הנראה שחקה את ההון העצמי שלה בעקבות המחיקות, ולכן לא תוכל לחלק דיבידנדים בשנתיים הקרובות.

לדברי בזק, מטרת החלטה הצגת עמדה  בהירה ושקופה מול בעלי המניות ובנסיבות שנוצרו שלא מאפשרות לחלק דיבידנד בגלל שתחזית שלפיה לא תעמוד במבחן הרווח בשנתיים הקרובות. ולכן הדירקטוריון החליט שלא יהיה נכון לשמר מדיניות דיבידנד אם בפועל היא אינה יעילה.

בזק שינתה את מדיניות חלוקת הדיבידנדים שלה בשנה שעברה בעקבות חקירות רשות ניירות ערך עקב אי-סדרים בהתנהלותה החשבונאית, ועברה לחלק 70% מהרווח במקום 100%. עכשיו, כאמור, בעקבות המחיקות וירידת הערך של חברת יס נאלץ הדירקטוריון לבטל את המדיניות שהייתה נהוגה ולהפסיק לחלק דיבידנד לחלוטין.

בזק  הפסידה  2.31 מיליארד שקל עקב מחיקות שמבצעה החברה בשנת 2018. התוצאות לשנת 2018 הושפעו מהוצאות חד-פעמיות בסך כולל של כ-2.31 מיליארד שקל, אשר שחקו את מדדי הרווחיות ואת שורת הרווח הנקי. השפעות אלה כוללות בין היתר הפסד בסך כ-1.68 מיליארד שקל, בעיקר בגין הפסד מירידת ערך נכסים ביס והוצאה בסך כ-559 מיליון שקל בגין פרישה מוקדמת של עובדים.

יס הודיעה לאחרונה שעוזבת את שיטת הלוויין ועוברת לשידור באינטרנט, כמו פרטנר וסלקום. לא ברור אם זה יעזור לשורת הרווח, אבל מה שבטוח שכנראה שיטת המנויים של הטלוויזיה הערוצית הולכת להיעלם.

בזק – איך הרכישה של YES משפיעה על הדוחות?

רק לאחר עזרת התקשורת ועדויות של יס והוט בוטל קנס לרשות השידור

מידרוג לא חוששת מרכישת YES י בזק: אישרו דירוג Aa2 באופק יציב