חדשות    

רק לאחר עזרת התקשורת ועדויות של יס והוט בוטל קנס לרשות השידור

תמונה:PIXABAY

האישה, שלטענתה מעולם לא החזיקה במקלט טלוויזיה, ניסתה להוכיח באמצעות צילומי הדירה ועדויות בעלי הבית, אך לא הועיל דבר

בעבר דיווחנו כי על אף סגירת רשות השידור קנסות האגרה ממשיכים להיערם (ראו בסוף הכתבה). אפילו אם אין לכם טלוויזיה תוכלו עדיין לקבל קנסות.

כך טוענת אישה שאומרת כי נאלצת לשלם שוב ושוב "חובות שצברה" לרשות השידור.וזו פעם שנייה שרשות השידור מחפשת אצלה חובות. היא טוענת שאין ולא היה לה מקלט טלוויזיה,ולכן מעולם לא צריכה הייתה לשלם את האגרה.  היא חיזקה את טענתה בתמונות מדירתה ובמכתבים מבעלי דירות ששכרה,אבל לא הועיל דבר
 תחילה עוקל חשבונה באדיבות משרד עורכי הדין פרנקל את קורן – המייצגים הגובים של רשות השידור לשעבר. שם אמרו לה שהחוב גדל כי לא נענתה למכתבי האזהרה אלא שהיא טוענת שהמכתבים לא נשלחו לכתובתה החדשה. הרשמת בבית משפט השלום בת"א  בכל זאת פסקה שעליה לשלם 2,800 שקל, בעשרה תשלומים שווים על השנים 2011-2010.

לאחר מכן הגיעה דרישה לתשלום חוב נוסף לרשות השידור, בסך 1,609 שקל על השנים 2014-2012. גם חוב זה לא היה אמור להיגבות ממנה לטענתה, שכן היא כאמור לא החזיקה או מחזיקה ברשותה מקלט טלוויזיה. כמו כן בימיה האחרונים של הרשות, אסור היה לה לגבות אגרה ממי שהחזיק מקלט בבית – אך לא היה ברשותו ממיר.

את החוב החדש היא נאלצה לשלם עד 25 בדצמבר 2018 ולא – תשלם ריבית בגובה 539 שקל.  החוב הזה הגיע מהמרכז לגביית קנסות ולא ממשרד עו"ד פרטי: כחלק ממבצע גבייה רחב היקף שכלל 147 אלף איש. גם שם טענו שנשלחו לה 60 מכתבי התראה וגם כאן היא טוענת שהכתובת שגויה.

עוד הוסיפו שהתמונות מביתה והעדויות של בעלי דירות אינה הוכחה מספקת והציעו לה לפנות לוועדת ההנחות כאם חד הורית. היא סירבה כיוון שאינה בקשיים כלכליים אלא חסרת טלוויזיה. דרך נוספת אמרו לה שיס והוט יעידו שלא הייתה לקוחה שלהם.  בעזרת התקשורת פנתה לחברות ואלו העידו שאכן לא הייתה לקוחה שלהן. רק כעבור כחודש החוב בוטל

מרשות האכיפה והגבייה נמסר  "הרשות קיבלה על עצמה לגבות את חובות רשות השידור. חובות שלא נפתחו בגינם תיקי הוצאה לפועל נגבים באמצעות המרכז לגביית קנסות ברשות. אזרחים רבים פנו למרכז לגביית קנסות ברשות בטענות שונות לגבי דרישות התשלום שנשלחו אליהם. לאחר בדיקת טענות החייבים ובמידה בה נמצאות הטענות מוצדקות, מורה ועדת ההפחתות שברשות האכיפה והגבייה על סגירת התיקים וביטול החוב.

"כל טענה של חייב כנגד דרישת התשלום נבדקת במקצועיות ובכובד ראש, ובמקרים בהם מתגלית טעות החוב מופחת ואף נמחק. רשות האכיפה והגבייה רואה במתן שירות יעיל לחייבים ובגבייה מידתית והוגנת מטרה חשובה לא פחות מגביית חובות".

רשות השידור אין, קנסות יש

אגרת הטלוויזיה תבוטל, רשות השידור במתכונתה הנוכחית תיסגר