חדשות    

בעקבות הצמיחה: חברת 'משומשו' חתמה על הסכם הפצה עם 'קפוא-זן'

ממרחים טבעוניים בסגנון שמנת – צילום: גיא צורף

מעודכן ל-06/2021

יצרנית המזון הטבעוני רשמה זינוק של כ-90% במכירות ברבעון הראשון של  2021  לאור הביקוש הגובר, החברה מרחיבה את המפעל ומשקיעה במערכי ייצור ואריזה מתקדמים, במטרה לתת מענה לביקוש בשוק המקומי ולפעילות הייצוא

השוק הטבעוני מתעורר: חברת מוצרי המזון הטבעוני 'משומשו', שבבעלות קיבוץ גן-שמואל וחברת הדר-פוד, חתמה על הסכם הפצה עם חברת קפוא-זן, שבמסגרתו תפיץ החברה את מגוון מוצרי משומשו ברשתות המזון הקמעונאיות ובשוק המוסדי בפריסה ארצית. קו המוצרים כולל גבינות טבעוניות קשות, ממרחים בסגנון  גבינת שמנת, חמאה טבעונית, תחליפי בשר ארוזים וכן סדרת מוצרי מאפה חדשה הכוללת מיני בורקס במילוי פטה טבעונית, מיני בורקס טבעוני במילוי בסגנון פיצה ובמילוי "בשר". בכוונת החברה להרחיב את קו הפצת המוצרים ולהגיע במהלך השנה הקרובה לכ-1500 חנויות ונקודות מכירה בכל הארץ.

שנת הקורונה החולפת הביאה לגידולים משמעותיים בשוק הטבעוני. החברה רשמה גידול של כ-40%  במכירות שנת 2020 לעומת 2019 וכמעט הכפילה את מכירותיה ברבעון הראשון של שנת 2021, לעומת שנה קודמת. בהנהלת החברה מסבירים כי המהלך עם קפוא-זן נועד להרחיב את הפעילות בשוק המוסדי בכללן בתי מלון, פיצריות, בתי קפה, חברות הסעדה ומסעדות. כמו כן לתת פתרון שיווקי ולוגיסטי רחב בשוק הקמעונאי, כולל ברשתות בהם לא שווקו מוצרי החברה עד היום – כגון רמי לוי, ויקטורי ועוד, כך שניתן יהיה למצוא את המוצרים שלנו על המדף בכל רשתות המזון בישראל.

המותג "משומשו" הושק בשנת 2016 ומאז גדל באופן משמעותי, עד שהוחלט להעביר את המפעל מבית-שמש לגן-שמואל. בשנת 2018 נחנך המפעל החדש, בשטח של כ-800 מ"ר. החברה עוסקת בייצור חמאה טבעונית, גבינות קשות וגבינות שמנת טבעוניות, כמו כן מייצרת תחליפי בשר על בסיס חלבון אפונה. המוצרים אינם כוללים חומרים משמרים ואינם מכילים סויה, גלוטן, לקטוז או כל אלרגן אחר. באמצעות חברת האם של משומשו, 'וי-גארדן', יוקם באוסטרליה מפעל לייצור גבינות טבעוניות, בשותפות עם חברת ההפצה הגדולה ביותר ביבשת לשוק הטבעוני, המפיצה כיום את מוצרי Vgarden ברשת הקמעונאית הגדולה באוסטרליה. במסגרת ההסכם, יוקמו קווי ייצור לגבינות טבעוניות בהשקעה כספית של כ-15 מיליון שקל, בשימוש חומרי גלם שחלקם מיוצרים במפעל החברה בקיבוץ גן-שמואל.

אייל אדוט, מנכ"ל החברה: "השקנו השנה מוצרים חדשניים – חמאה טבעונית מופחתת שומן, לאבנה טבעונית וקו מוצרי מאפה – כשהמטרה להביא את מוצרי משומשו מהנישה לכלל השוק, לאחר שהפכו למוצרי מיינסטרים. לאור הצמיחה המשמעותית בשוק הטבעוני בשנת הקורונה והגידול המהיר בייצוא, אנחנו משקיעים בהרחבת המפעל ובפסי ייצור ואריזה מתקדמים שיאפשרו גידול משמעותי בכמויות ובמגוון.

ביטוח בריאות לטבעוניים – זול יותר

דיפלומט, חברת ההפצה, תשווק את ביונד מיט בארץ, ההמבורגר הטבעוני ששבר שיאים