שוק ההון    

בעקבות עסקה עם ספק סיני עלתה מניית פורסייט ב-40%

חיים סיבוני, פורסייט

פורסייט, הפועלת בתחום של מערכות ראייה ממוחשבות לרכב ומניעת תאונות דרכים, דיווחה בסוף השבוע כי חתמה על הסכם שיתוף-פעולה טכנולוגי רב-שלבי עם ספק משנה סיני לתעשיית הרכב, לפיתוח פתרונות תחבורה חכמהעבור תעשיית הרכב הסינית, ובפרט לשני יצרני רכב סיניים. בעקבות זאת עלתה מניית החברה בכ-40%.

מההסכם עולה כי פורסייט תשתף פעולה עם ספק המשנה לעיצוב, פיתוח ומסחור של פתרונות בטיחות אוטונומיים אשר יותקנו בכלי רכב של יצרני הרכב הסיניים.

עוד כתבו בחברה כי "בהתבסס על תוצאות בחינת המערכת והטכנולוגיה, כמו גם הדרישות הספציפיות של יצרני הרכב הסיניים, ספק המשנה יגבש תוכנית עבודה מפורטת לפיתוח פרויקט ספציפי המשלב את המערכת. לאחר השלמת תוכנית העבודה, ינהלו פורסייט וספק המשנה משא-ומתן על הסכם מסחרי לשיתוף-פעולה בנוגע לפרויקט הספציפי".

עוד נודע כיו שתי החברות פנו לרשויות החדשנות בארצן  למימון פרויקטים בהתאם לתוכנית המימון הממשלתית בין ישראל לסין. אבל "מימוש הפרויקטים אינו תלוי במימון של רשויות החדשנות".

את פורסייט הקים המנכ"ל חיים סיבוני (מחזיק בכ-23% מההון) בשנת 2015. החברה הצטרפה לבורסה, לאחר שהשלימה מיזוג לתוך השלד הבורסאי של חברת אסיה פיתוח.  לפני כשנה גייסה החברה  כ-45 מיליון שקל מחברת הביטוח והפיננסים הראל, מיטב דש, פסגות ומשקיעים נוספים, באמצעות הקצאות מניות לפי מחיר של 2 שקלים למניה. עם זאת, מאז הגיוסים האחרונים ירדה מניית פורסייט בכ-40%.

סיבוני מסר כי כי "עבודה צמודה עם ספק משנה תאפשר לנו להשיג דריסת רגל בשוק הסיני ההולך וגדל ותעזור לנו להנגיש את טכנולוגית הראייה הממוחשבת המתקדמת שלנו לתעשיית הרכב הסינית המקומית. הסכם זה יעניק לנו הזדמנות להיות חלק מפרויקטים מתמשכים ולעבוד ישירות עם יצרני רכב".

פורסייט מגדילה את החזקותיה ברייל ויז'ן בעקבות התפתחויות טכנולוגיות ומסחריות מוצלחות

פורסייט מספקת אב-טיפוס ליצרן באירופה