שוק ההון    

בפברואר חזרו המנהלים להגדיל את החשיפה למניות

pexels
התיקים המנוהלים בחשיפה מנייתית של עד 30%, שאצלם רוב כספי חוסכים, הניבו תשואה של כ-1.3% בחודש פברואר
בפברואר ואחרי הירידות החדות של דצמבר האחרון חזרו מנהלי התיקים להגדיל את החשיפה למניות בישראל, וכך נמשכה המגמה מינואר.
כך תיקי השקעות בחשיפה מנייתית גבוהה הציגו את התשואות הגבוהות ביותר בחודש פברואר וגם ב-12 החודשים האחרונים. התיקים המנוהלים בחשיפה מנייתית של עד 30%, שאצלם רוב כספי חוסכים, הניבו תשואה של כ-1.3% בחודש פברואר, התיקים בעלי חשיפה מנייתית של עד 20% הניבו רק כ-אחוז, והתיקים המנוהלים בחשיפה מנייתית של עד 10% הציגו תשואה אפסית של כ-0.9% בלבד אך סיימו את 12 החודשים עם תשואה שלילית .
השינויים המהותיים ביותר שביצעו מנהלי תיקי ההשקעות בעלי חשיפה של עד 30% למניות, היו הגדלת רכיב המניות בישראל בתיקים המנוהלים בינואר בכ-1.5%, לעומת ירידה של כ-3% ברכיב האג"ח בחו"ל וירידה של כ-0.9% ברכיב האג"ח הקונצרני המדדי.
בתיקי ההשקעות בעלי חשיפה של עד 20% למניות בחודש פברואר, השינוי המהותי  היה הגדלת רכיב המניות בישראל ובחו"ל בכ-2.3% ובכ-2.1% בהתאמה, לעומת הקטנת רכיב המזומן בכ-8% והקטנת החשיפה לאג"ח קונצרני צמוד מדד בכ-0.5%.

מהי חשיפה למניות

פרופיל חשיפה או באנגלית exposure profile הינו סימול בתחום ההשקעות המציין את מידת החשיפה של קרן נאמנות לאפיק מנייתי (סימול במספרים 0 עד 6) ולמטבע חוץ (סימול באותיות A עד F).

סימול זה המופיע בשם של כל קרן מאפשר למשקיע לדעת מייד מה החשיפה של הקרן למניות ולמט"ח ולהשוות את ביצועיה עם קרנות בעלות מדיניות השקעה דומה.


להלן פירוט הערכים המבטאים את שיעור החשיפה המרבי של קרן הנאמנות למניות, בערכו המוחלט, לפי מדיניות ההשקעות של הקרן.

 פרופיל חשיפה

קרנות הנאמנות במאי: גידול בחשיפה למניות ופדיונות בכספיות – דמי הניהול ללא שינוי

הראל פיננסים ממליצים לשמור על חשיפה למניות בישראל ולאג;ח קונרצני בדירוגי ביניים ומטה