חדשות    

בקריית אונו עומד לקום אחד ממתחמי הפינוי-בינוי הגדולים בארץ

צילום: ויופוינט

מדובר ב-43 דונים במרכז העיר בין הרחובות לוי אשול ורחוב יחזקאל

בפברואר 2018 אישרה הוועדה המחוזית של תל אביב לתכנון ובנייה פרויקט גדול מאוד בתחום ההתחדשות העירונית בישראל: פינוי-בינוי של שטח בגודל 43 דונם במרכז העיר קריית אונו, בין הרחובות לוי אשכול ממערב ורחוב יחזקאל מדרום. ייהרסו 15 בניינים ותיקים עם 328 דירות ישנות – במקומם יקומו 9 מגדלים בגובה עשרים קומות ואלף יחידות דיור עם שדרה מסחרית.

 

הסתיימה שנת הבחירות ברשויות המקומיות וכעת מצפים בענף  להוביל מיזמי פינוי-בינוי בכל רחבי הארץ -כדי  לשנות את גורלן של השכונות הוותיקות ולצופף את מרכזי הערים.  הסיבה היא כי השכונות הוותיקות מזדקנות. ומה שבנו פה בישראל לפני חמישים ושישים שנים כבר עומד ליפול.

 

המיקום של מתחם לוי אשכול, שעתיד להיהרס בחודשים הקרובים,  ברחוב הראשי מביא איתו פונטציאל לעירוב שימושים והפיכת החזית לשוקקת יותר. "אנחנו דואגים להפוך את לוי אשכול לרחוב מאוד איכותי שיכול להיות הרחוב המרכזי של העיר", מעיד האדריכל משה צור ממשרד האדריכלים משה צור. המתחם הזה נמצא הוא בין שני רחובות עם הפרש גובה ביניהם. הדיירים יייכנסו בעתיד לביתם מרחוב מגורים מגובש ושקט, בלי התערבות של פונקציות שמפריעות למגורים.

 

לפי התוכנית המיועדת, 20% מכלל יחידות הדיור החדשות יהיו יחידות דיור קטנות – בהתאם לביקושים בשוק. זיהינו ביקושים קשיחים של דירות שלושה חדרים, מדובר על דירות בשטח של 80-65 מ"ר שמתאימות לזוגות צעירים בתחילת דרכם, לאוכלוסייה מתבגרת שרוצה לחזור לדירות יותר קטנות ולמשקיעים, אומרים במשרד האריכלים..

 

הפרויקט הזה הוא פרויקט שאמור לסייע לאוכלוסייה החלשה והמבוגרת שמתגוררת כאן במשך שנים. כלומר,לעזור לתושבים מבוגרים שגרים בקומה רביעית ללא מעלית בבניינים רעועים. פינוי-בינוי בפרויקט הזה הוא מה שיכול לגרום לשכונה הזו להתחדש, ולתושבים לקבל איכות חיים גבוהה יותר", אומרים האדריכלים

הזכות לסרב: מתי אפשר להתנגד לפינוי בינוי?.