בקרן הנאמנות מודלים אג"ח מעלים את שיעור ההוספה! למה בעצם, ומה זה שיעור הוספה?
חדשות קרנות נאמנות    

בקרן הנאמנות מודלים אג"ח מעלים את שיעור ההוספה! למה בעצם, ומה זה שיעור הוספה?

מנהל קרנות הנאמנות של מודלים החליט להעלות את שיעור ההוספה בקרן הנאמנות  – מודלים (1D) אג"ח (מספר קרן: 5118401).  שיעור ההוספה שעמד על 0%, יעלה (ליתר דיוק יקפוץ) ל-3%. על מה ולמה? למודלים הפתרונים. מדובר בעמלה/ קנס למשקיע שהולך ונעלם מהעולם. פעם הוא היה מקובל, אבל לאט לאט מנהלי הקרנות החליטו להעלים אותו, אם כי, פה ושם יש עדיין קרנות שבהן יש שיעור הוספה.

שיעור הוספה הוא תשלום בעת רכישת יחידות בקרנות נאמנות.  המשקיע משלם שיעור הוספה שהינו  תשלום חד פעמי בעת הרכישה ומצטרף לעלויות הרכישה (ומתבטא במחיר הרכישה של היחידה בקרן). את התוספת הזו מיד בעצם מפסיד הרוכש, כי אין כמובן בעת המכירה החזר של עמלה / קנס זה, ולכן ככל שהוא גבוה יותר מדובר בקנס משמעותי יותר ובחוסר אטרקטיביות של הקרן, אלא אם המשקיע מאמין שהתשואה תעלה על שיעור ההוספה.

שיעור הוספה של 3% כמו במקרה הזה, הוא בהחלט לא עניין שולי. עם זאת, שיעור ההוספה צפוי ךעלות בעוד יותר מחודש – " יובהר, כי מנהל הקרן מודיע בזאת על המשך המבצע בשיעור ההוספה בקרן, כך ששיעור ההוספה ימשיך להיות 0% ממחיר היחידה, וזאת עד ליום 12/10/2014. החל מיום 13/10/2014, אלא אם יודיע מנהל הקרן אחרת, שיעור ההוספה יהיה שיעור ההוספה טרם תחילת המבצע, והכל כמפורט להלן: הוספה בשיעור 3% ממחיר היחידה.

"להלן הקריטריונים להחזר הוספה למחזיקי יחידות בקרן שלעיל:

1. רכישת יחידות על ידי מנהל תיקים בעבור לקוח מנוהל: בגין רכישת יחידות בקרן, על ידי מנהל תיקים, כהגדרתו בחוק הסדרת העיסוק בייעוץ השקעות, בשיווק השקעות ובניהול תיקי השקעות התשנ"ה- 1995 (בדיווח זה: "מנהל תיקים" ו- "החוק" בהתאמה) בעבור לקוח הקשור עמו בהסכם לניהול תיק השקעות כמשמעותו בחוק (בדיווח זה: "לקוח מנוהל"), יהיה הלקוח המנוהל זכאי לקבל ממנהל הקרן החזר של מלוא סכום ההוספה ששולם בגין רכישת היחידות האמורות, וזאת בכפוף להצגת אישורים למנהל הקרן כמפורט להלן:(א) אישור בדבר סכום הרכישה.(ב) אישור בדבר סכום ההוספה ששולם בגין הרכישה. (ג) אישור מנהל התיקים על כך שהרכישה בוצעה בעבור לקוח מנוהל.

2. רכישת יחידות שאינה כמפורט בסעיף (1) לעיל (רכישה שאינה עבור לקוח מנוהל): (א) בעל יחידות אשר היקף החזקותיו בקרן יהיה בשיעור 10מיליון שקלים ומעלה, יהיה זכאי להחזר מלא של שיעור ההוספה. (ב) בעל יחידות אשר היקף החזקותיו בקרן יהיה בשיעור של 5 מיליון שקלים ומעלה, יהיה זכאי להחזר של 50% משיעור ההוספה.

וזאת בכפוף להצגת אישורים למנהל הקרן כמפורט להלן:(1) אישור בדבר סכום הרכישה. (2) אישור בדבר סכום ההוספה ששולם בגין הרכישה".

מדיניות הקרן   מודלים (1D) אג"ח (מספר קרן: 5118401) –  מטר הקרן: לנסות להשיג תשואה עודפת על פני מדד אג"ח כללי הדרך להשגת המטרה – 1 לפחות 75% מהשווי הנקי של נכסי הקרן יהיו חשופים לאגרות חוב מכל סוג 2 שיעור חשיפת נכסי הקרן למניות לא יעלה, בערכו המוחלט, על %10 מהשווי הנקי של נכסי הקרן 3 שיעור חשיפת נכסי הקרן למט"ח לא יעלה, בערכו המוחלט, על 120% מהשווי הנקי של נכסי הקרן 4 שיעור חשיפת נכסי הקרן לאג"ח שאינן בדירוג השקעה 3 לא יעלה על 10% מהשווי הנקי של נכסי הקרן.