שוק ההון    

ברם תעשיות: עלייה בהכנסות, הפסד של כ-3 מיליון שקל בשורה התחתונה

 

רוב הפסדי ברם מהרבעון הרביעי

ברם תעשיות, העוסקת בייצור אריזות פלסטיק ומוצרים ייחודיים לבית, מדווחת על תוצאותיה ל-2018.

הכנסות החברה בשנת 2018 הסתכמו בכ-128 מיליוני שקלים לעומת הכנסות של כ-117 מיליוני שקלים בשנת 2017, גידול של כ-9% הנובע מהגדלת המכירות בשני מגזרי הפעילות של החברה – אריזות לתעשיית מזון ומוצרים ייחודיים לבית. הרווח הגולמי הסתכם בכ-22 מיליוני שקלים לעומת רווח של כ-27.1 מיליוני שקלים בתקופה המקבילה אשתקד, קיטון של כ-17%. השחיקה ברווחיות הגולמית נובעת מאתגרים תפעוליים של מגזר המוצרים הייחודיים לבית ומהתייקרות תשומות הייצור, בעיקר במחיר חומרי הגלם וכן משינוי בתמהיל המכירות בחו"ל. החברה רשמה בתקופה זו הפסד תפעולי שהסתכם בכ-1.87 מיליוני שקלים לעומת רווח תפעולי של כ-5.9 מיליוני שקלים בשנת 2017, בין היתר בשל הגידול החד בהוצאות המכירה ובשיעורן בעיקר במגזר המוצרים לבית ומעסקאות במגזר זה. בשורה התחתונה נרשם הפסד של כ-3 מיליוני שקלים לעומת רווח כ-4.5 מיליונישקלים בשנת 2017.

ה-EBITDA בשנת 2018 הסתכמה בכ-10 מיליוני שקלים לעומת כ-16.9 מיליוני שקלים בשנת 2017. הקיטון נובע כתוצאה מירידה בתוצאות שני מגזרי הפעילות בשנת הדוח.

הכנסות מגזר האריזות לתעשיית המזון הסתכמו בשנת 2018 בכ-71.2 מיליוני שקלים לעומת מכירות של כ-69 מיליוני שקלים בשנת 2017, גידול של כ-3% הנובע מהרחבת הפעילות בשוק המקומי תוך ייקור הדרגתי של המוצרים. המגזר רשם רווחיות של כ-9 מיליוני שקלים לעומת כ-11.7 מיליוני שקלים בשנת 2017. הירידה ברווחיות נובעת מהתייקרות עקבית בתשומות היצור ומעליה במחיר חומרי הגלם, לצד גידול בהוצאות.

הכנסות מגזר המוצרים הייחודיים לבית הסתכמו בשנת 2018 בכ-64 מיליוני שקלים בהשוואה לכ-56 מיליוני שקלים  בשנת 2017, גידול של כ-14% הנובע מהרחבת היקף הפעילות בשוקי חו"ל. המגזר רשם הפסד של כ-8.9 מיליוני שקלים בהשוואה להפסד של כ-4 מיליוני שקלים בשנת 2017. הירידה ברווחיות (גידול בהפסד) נובעת מהתייקרות תשומות היצור (בעיקר חומר גלם, שכירות ופחת), מיעילות תפעולית נמוכה של מפעלי החברה בחו"ל, וכן משינוי בתמהיל המכירות וכן משחיקה ברווחיות ברבעון הרביעי כתוצאה מירידה בהכנסות.

1.6 מיליון שקל הפסד ברבעון

ההכנסות ממכירות ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-28 מיליוני שקלים והושפעו מדחיית הספקות לרבעון הראשון של שנת 2019. הרווח הגולמי הסתכם בכ- 3.8 מיליוני שקלים. החברה רשמה הפסד תפעולי של כ-1.4 מיליוני שקלים והפסד נקי של כ-1.6 מיליוני שקלים שהיווה את מרבית ההפסד של כל השנה.

אלי ברמלי, מנכ"ל החברה מציין: "שנת 2018 התאפיינה בגידול במכירות בשני מגזרי הפעילות של החברה ביחד עם עליה חדה בהוצאות המכירה ותשומות הייצור. אנחנו עשינו מאמצים רבים בשנה החולפת לשיפור התוצאות ואנו מעריכים שהדברים יבואו לידי ביטוי ב- 2019."